lördag 2 juni 2012

Helg igen

Så var det helg igen och arbetsveckan avslutades med att jag blev sjukskriven 50%..
Ringde till VC igår på morgonen och ficke en tid halv 11, annars hade jag fått vänta upp till 3 (!) veckor på en läkartid..
Jag fick en nysvensk läkare som var väldigt bra, lite väl rapp för han sa bara -Inga problem, inga problem..
Så jag fick hejda honom och säga att jag vill jobba 50% annars hade det blivit 100% men det går INTE!
Känns rätt bra nu faktiskt, kommer att jobba 4 timmar om dagen om jag inte får igenom att jag kör 2 heldagar om 8 timmar istället så man slipper åka till Borås för så få timmar plus att jag får fler, lediga dagar att vila om jag kör så istället. Men det väljer man ju inte själv, först läkaren och som beslut av FK..
Det ser ut att lösa sig bra på jobbet också och det känns bra för jag gillar inte att sätta folk i skiten.

Idag är en ny dag och inget planerat förrutom kalas i em för lillasyster som fyllde 22 år igår!



Nu ska jag försöka greja lite här hemma och sen ut på en liten promenad i solen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar