söndag 17 juni 2012

Smider

Just nu sitter jag och kopplar av en stund, har gjort hallon/rabarber sylt och en pannkaksmet.
Så gött och lätt med egen sylt!
Nu tog jag 3dl blandat med hallon o rabarber, hällde i en gryta med lika mycket syltsocker och lät koka i typ 4 minuter.
KLART! Och inga insmygna E-ämnen eller annan skit som "hallonarom" eller "E120" =rött färgämne från löss.
Kisse o Leia smet ut på en fisketur efter Leias utbrott.
Stackarn skrek och slogs i en timma och sen blev hon så färdig så hon höll på att somna. Så då ryckte kisse in och aktiverade henne :)
Annars har dagen vart lugn, fortfarande förkyld o däven så mamma o pappa tog med sig L till lager och shoppade. 2 klänningar och en tyllkjol hade hon handlat. Tack fina ni <3

Jag och Kisse tog en promenad och åkte förbi C&M en sväng.

Sen har jag skrivit och läst på om företagande..
Jag har tänkt att jobba på mitt vanliga jobb 50-70% (eller mer) och ha detta utöver, vilket kanske inte ens innebär varje månad beroende på intresset.
Jag har tänkt att bedriva catering verksamhet och kunna erbjuda kunder det mesta inom mat.
Men främst olika sorters buffeer. Jag har gjort allt från libanesisk till svensk.
Men vill man beställa köttgryta o potatis eller ärtsoppa och bröd så ska det givetvis gå.
Tänker på när Kisse och dom jobbar helger och dom får sega biffar från Wärdshuset. Där ska jag finnas till hands istället ;)
Eller om man vill ha något annat än Icas smörgåstårtor vid kalas mm.

Vad tror ni??





2 kommentarer:

  1. Tack för att vi fick låna lillfisen <3 och dina catering planer låter kanon <3

    SvaraRadera
  2. GO for it du fixar det mesta till det bästa puss moster

    SvaraRadera