lördag 23 juni 2012

Bam!

Det var värst vilken seg dag! Nästan allt är stängt så det är rätt dött överallt..
MEN Lager hade öppet så dit åkte vi.
Jag köpte en vit och en svart kofta och Kisse köpte jättefina kläder, behövde han verkligen! Såg ut som en helt ny kille när jag kollade på honom ;)

Jag får väl krypa till korset och erkänna att jag har köpt en sak till idag.
Inget kontigt egentligen men jag jar stört mig så på alla tjusiga latte-mammor  i stan (som enbart köper en kaffe och sitter och tar upp bord i 5 timmar) har ALLA Hunterstövlar.
Dom har fått nån slags status men jag vet inte varför.

Kisse tipsade mig i morses om att Campadre hade billiga så jag beställde ett par plus fodrade sockar som man kan stoppa i till hösten och vintern.
Jag har lääääänge skyllt på att jag inte kan gå ut eller göra ditten och datten för att jag inte har några varma och vattentäta skor men nu kan jag inte göra det längre :)
Kommer verkligen att behövas till hösten när man har 2 knottar som ska ut varje dag oavsett väder.
Men jag hade aldrig köpt dom för 1200:- som dom kostar egentligen!

Blev gröna för dom svarta hade redan tagit slut.


Så, nog om det.
Resten av dagen har vart väldigt lugn. Har iofs tvättat och bytt lakan i alla sängar och plockat lite.
Just det, köpte jordgubbar i förrgår som hade blivit lite pissiga till idag. Så jag skivade ner dom och kokade ihop dom med rabarber och syltsocker. Så nu har vi god sylt igen till allt möjligt och det tog 3 minuter.
Ikväll ska vi ha den och sweet chili sås till några goda ostar tänkte jag. Måste ni testa!

Här kommer lite bilder från sommarfesten och från igår..

-Jag ska ha väska och glasögon som mamma!

Leia och hennes bästis Sara.


Fröken Å hjälpte henne med kransen hon fick..



Obligatorisk fika efteråt..

Fikautbudet på Hofsnäs igår....

-Come to mama!!! (orkade ingen middag när vi skulle äta, likt en barnrumpa)




Häpp hopp dags att krypa ner i soffan, har haft förvärkar det senaste dygnet.
Säkert ingen fara men varje gång det gör ont så försöker jag bara att tänka att det kommer att kännas 10000000 ggr mer när det väl är dags..Phu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar