fredag 22 juni 2012

Glad Midsommar!

Idag är det Midsommar, kan inte fatta hur fort veckorna går!
Idag har vi faktiskt inget planerat förutom lunch med mamma o pappa. Annars verkar alla vara uppbokade åt olika håll.
Men Kisse äter ju penicillin och jag är väl inte piggast i stan just nu så nåt rave hade det inte blivit ändå hehe =)

Annars måste jag nog säga att jag är lite "tantig" (eller är det tantigt?).
Jag gillar ju traditioner, alltså inte överdrivet på något sätt. Men ni vet midsommarlunch runt ett långbord med alla man tycker om, sen tycker jag att det är fint ute på Hofsnäs med deras firande. Vet att vi hade piknick där nåt år. Det var mysigt!
Sen på kvällen träffas man och grillar och dricker gott och umgås.
Jag hade verkligen velat få till nån tradition men det är svårt att få till det varje år =)

Jag tror att man lätt målar upp en bild i huvudet med hur man vill ha det, tänk Bullerbyn. Samma sak med mycket.


Mycket har nog med att jag vill att Leia ska få en fin uppväxt och tycka att såna här dagar är speciella, samma sak med Julen.
Men allt handlar nog om att skapa egna och nya traditioner, men ändå bevara dom gamla.

Nu ska jag förse dom här hemma med frukost och sen får vi se vad som händer!


GLAD MIDSOMMAR TILL ER FRÅN OSS,
HOPPAS ATT NI FÅR EN FIN DAG!!


1 kommentar: