torsdag 10 januari 2013

Torsdag

Redan Torsdag och snart helg!

Igår var jag hos Olle och kollade läget, vi pratar alltid om sånt som vi inte ska prata om. Han hade läst om Noomis hjärtfel och då halkade vi in på operationer. Han berättade om vart han hade haft praktik och att han hade stirrat ner i en mans bröst från en pall och tappat balansen, op.lampan i taket fick han tag på som tur va =)
Sen berättade han om en massa sjuka plastikoperationer som han har vart med om, bla sett hur personer som har fötts med ett ihop-växt kranie så dom nästan ser ut som aliens. Hur dom har fått ett någorlunda normalt utseende..
Jag älskar ju såna historier och kollar på alla sjukhus-program som det bara går, dock inte svenska för dom visar för lite.
Han tycker att jag ska börja läsa upp mina betyg och sen läsa till sjuksköterska, och det har jag ju tänkt men vet inte om orken, tiden och ekonomin finns till det just nu. Kanske när barnen är större..
Jo vi hann ju kolla läget med mig också, hans våg gick helt åt fanders! Blodvärdet låg på 133(!), vad hände där? Brukar aldrig vara så bra. Blodtrycket var också bra, men hjärtat slog i otakt. Det slog lite för sakta några gånger och då kändes det som hjärtat skulle ur bröstet. Har känt det några gånger men inte brytt mig så mycket.
Han tyckte att jag skulle kontakta vc om det blir så igen och göra ett ekg.

Efter Olle-besöket åkte vi och tog en fika, jag föll inte för några frestelser så det blev bara en kopp kaffe. Klapp på axeln!

Kvällen var lugn, Noomi o Leia somnade i bra tid, men ikväll (om jag orkar) ska jag lägga Noomi och låta henne somna själv. Och det kommer betyda mycket spring, många stoppa-in-nappen och mycket tålamod!
Men förhoppningsvis kommer hon komma till ro efter några kvällar =)

Vi kollade Farmen och Mästerkocken, nästa säsong SKA jag söka. Inte för att jag ser mig själv som en vinnare, nej jag vill se vad jag går för och se hur långt jag kan gå. Jag är ju inte heeeeelt bakom flötet när det kommer till mat.

Förresten, måste köpa en ny kamera! Eller måste och måste, jag vill för den vi har har gjort sitt i stort sett. Vill ha den nya som Samsung har gjort. Någon som vill sponsra?

Den har ju appar, så då kan man blogga och göra massa saker direkt från kameran. Hur smidigt som helst och bra verkar den att vara!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar