fredag 11 januari 2013

Helg!!

Äntligen Fredag igen, ska bli gott att vara hemma alla 4 igen.

Igår var vi hos Leias dagiskompis S, dom har aldrig lekt med varandra utanför dagis innan, men det gick bra. Leia var väl lite skeptisk till hennes bror som ville bara med men annars bra.
Spännande att komma hem till såna man inte känner och få en insikt i vad dom har för regler och vardag. Där skilde det en del, vi är nog mer tajcon-bajcon här hemma, men jag gillart!
Har nog väldigt stor betydelse (inte alltid) hur gamla föräldrarna är också.

När vi kom hem bakade jag bröd, gör det varannan dag ungefär och det funkar bra. Är ju så himla lätt och GOTT!

Kisse somnade 19.30 så jag la mig tidigt också, och det var behövligt med lite extra sömn! Tror jag var uppe och gjorde mat 3 gånger inatt och gick upp 5.10 =)

Jag har funderat lite på om det är jobbigare eller vad man ska kalla det, att få barn på hösten/vintern?
Dels för kylan att det är massa kläder som ska paltas på 100ggr om dagen, ingen blåst i ansiktet, och sen tröttheten.
Den är ju som den är i vanliga fall på vintern men nu när man är uppe på nätterna i tid o otid så känns det bedrövligt!
Man blir ju helt deppig.
Det känns som att det var lättare med Leia på våren. Att kliva upp 6 och det är ljust är lättare än när det är mörkt till 8 och mörknar 16, hinner liksom inte piggna till.
Men med Leia kunde jag ju vara ute och ta en promenad i solen kl 8..
Men innan man hinner blinka har vi våren här!

Idag har vi nog inga planer, ska hitta på nåt mysigt med Leia när hon kommer hem tänkte jag och ikväll får hon sin favorit mat, tacos =)

Nu ska jag ta det lugnt en stund innan Noomi vill in igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar