lördag 19 januari 2013

Lördag

Igår ringde jag vc på morgonen för att få reda på provsvar.
Njurfuntionen var bra och det andra vad det nu var, var också bra.
Men jag hade för hög ämnesomsättning. Gränsvärdet ligger på 14 och jag på 15.
Vet inte mycket mer nu, dansken ringer på Måndag.
Men det har ju med sköldkörteln att göra iallafall.
Det blir ju att kroppen hela tiden går på högvarv och förbränner fort som tusan. Hjärtat får jobba för fullt, därav min höga puls kanske?
Blåsljudet vet jag fortfarande inget mer om, väntar på remiss till kardiolog.
Var ju tvungen att sluta med p-ringen pga hjärtat nu också. Preciiiis när jag hade kommit i fas. Har dratts med lingonvecka(or) i en månad! (sorry tmi)
Nu är det minipiller som gäller, får väl se hur det går :)
Känns bara som att inte mer skit kan drabba oss nu.
Vad är oddsen liksom?

Kan jag inte bara få bli glad och pigg.
Jag vill också orka göra roliga saker, skratta och vara social.
Men skönt att få veta vad som är fel!
Detta kunde ju yttra sig som trötthet, deppighet,kort stubin mm och allt stämmer.
TUR att man har så go familj och vänner som förhoppningsvis förstår.

Mycket av tröttheten har väl att göra med att jag är uppe 3 ggr varje natt och sen börjar dagen mellan 5-6 (förutom på helgerna då K tar morgonen)
Men det blir väl bättre :)

Idag har jag städat bägge våningarna, bytt lakan, tvättat och lite annat smått o gött som behövdes.
Kisse har burit ved till förbannelse..
Vi skulle åkt iväg med Leia och åka pulka idag men det var för kallt tyvärr.

Ikväll har vi myst, ätit go mat och götte.

Men vad är det för fel på tv-kanalerna?!
Ice Age kl 20 en Lördag??
Bara skit så jag ligger redan i sängen och ska kolla på playen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar