onsdag 9 januari 2013

Morn

Gårdagen kan vi stryka ett streck över. Tror att jag var uppe 4 gånger och fixade mat och sen ville inte Noomi somna om när klockan var 4, så det var bara att knalla ner så inte Leia skulle vakna.
Men det sket sig, så vi satt nere i soffan och kollade Discovery alla 3 vid 4.30 =)
Jag mår verkligen inte bra om jag inte får sova, blir helt förstörd i sinnet.

Men dagen gick, somnade till på soffan lite vid 10 innan Leia skulle hämtas. Ibland kan det verkligen räcka med 3 minuters sömn för att piggna till!

Så igår hände det inte alls mycket, var på skithumör hela dagen men försökte att inte visa det.
Men lite energi fanns på kvällen, bakade 2 nya limpor morotsbröd och sen så testade vi att lägga Noomi i sin säng, på sitt rum. Det gick rätt bra men hon var nog lite orolig, men somnade tillslut...och vaknade ett antal gånger.
Jag gick och la mig vid 21 för att ta igen lite sömn och vid 21.45 vaknade Noomi, men då orkade jag inte krångla så då fick hon följa med mig.
Har vart uppe 3 gånger inatt och gick upp 5.20, lite bättre idag och det lönade sig att jag somnade vid 21.
Jag blir så himla glad om hon kan somna gott i sin säng utan att man behöver natta i en timma som med Leia, då slutade det oftast att hon hamnade med oss tillslut ändå för att man inte orkade.
Men jag tänker att om man börjar vänja Noomi vid sin säng och sitt rum redan nu så kanske det går lättare =)

Nu är Leia lämnad, köttgryta på spisen, frukost i magen, Noomi i vagnen och en kaffekopp i näven. Bästa stunden när man får en liten stund för sig själv framför nyhetsmorgon.

Senare är det dags för Olle-besök, längtar inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar