onsdag 30 januari 2013

Onsdaug

Middag!

Nu fick jag äntligen en lugn stund, förhoppningsvis.
Noomi sover och Leia kollar på tv en stund innan maten. Gjorde kycklingfilé i dragonsås med potaits, morötter o broccoli, riktigt gött!

Idag ska jag hämta telefonen som har kommit och en annan liten sak till min sambo. Han unnar sig för sällan tycker jag plus att jag får ågren över att det bara är jag som handlar hehe =)
Tror att han kommer bli glad!

En sak som jag har funderat över den sista tiden är hur vanligt det är att dom sätter diagnoser på folk.
Är du överenergisk, rastlös och impulsiv, ja men då har du ju ADHD så då får du medicin för det.

Satt och lyssnade på en intervju med Malou och Isabella igår tror jag, och då berättade hon att hon hade fått den diagnosen. För det kan ju inte bara var så att hon råkar ha svårt för att organisera och är impulsiv m.m som person? Måste man ha en diagnos för det?
Är du lite däven så är du nog bipolär. Min kusin kallar Göteborg för dom bipoläras stad haha, bara för att så många hon vet har fått diagnos och medicin.
Jag bara undrar om det är så att det är så, eller var läkarna sämre på att hitta och bedöma förr?
Hade jag gått till en läkare så kan jag lova att jag hade fått med mig medicin för både depression och utbrändhet. Men om man hade grävt lite så hade det ju vart lätt att förstå varför jag har såna symptom, och att dom är tillfälliga just vid denna punkten i livet.

Jag betvivlar absolut inte att det verkligen finns dom som har ADHD osv för det vet jag ju, och att det är jättejobbigt för dom.
Men det konstiga är hur det verkar ha ökat dom senaste åren och att tunga mediciner delas ut hej vilt.
Är det inte bättre att gå till botten med allt och se över hur livet ser ut och kollar vad man kan göra eller ändra på något innan man får ett recept i handen.
Rätta mig gärna om jag har fel.

Häpp, dags att fortsätta med maten! Sen ska vi hem till Erik, Eva-Karin o Malwa =)

Jo! En rolig sak igår, det stod en kille vi grinden på dagis så jag frågade L vad han heter.
- Vet inte mamma,
-Jo men det måste du väl veta, sa jag.
-Nä, för han har skägg som pappa, fast inte så mycket riktigt.
Haha vad jag skrattade, fast jag inte borde gjort. Kan tilläggas att pojken var utländsk och dom kan ju ha lite mer synliga hårstrån =)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar