onsdag 16 januari 2013

Lille Lördag

Onsdag redan, skulle haft dejt med Malin och barnen idag men dom var snoriga så det får vänta.
Jennie o Milla var också snoriga så ingen dejt där heller =(

Sa det till Jennie nu att man får väl bara härda ut dessa sista vintermånader och försöka hålla sig ifrån snorisar. Just nu undviker vi folksamlingar så gott det går. Tyvärr är vi ju på sjukhuset en del och där är det ju värst..

Jag har den senaste veckan haft kontakt med en tjej som är gravid och fick veta att bebisen i magen har samma hjärtfel som Noomi.
Men det slutade inte där, nu fick dom reda på att bebisen har kromosomavvikelser =(
Jag blev så himla ledsen för deras skull och blev samtidigt så glad över att Noomi "bara" har sina hjärtfel.

Mycket handlar om att uppskatta det man har, det finns så mycket skit som man kan råka ut för.
Men visst, jag går inte runt och hyllar livet och ler hela tiden och tycker att allt är underbart bara för att vi har haft sån "tur".
Jag har också dagar jag tycker är skit och bara vill strunta i allt. Man får klaga och gnälla! Annars skulle man ju aldrig uppskatta det som är bra.

Dom senaste månaderna har vart skitjobbiga på många sett, skulle nog kunna likna det med att gå rätt in i en vägg och inte komma loss.
Det är många dagar jag känner att jag inte kommer ihåg hur det känns att vara riktigt glad, på riktigt.
Kroppen o knoppen går lite som på autopilot.

Nu ska jag dricka upp mitt kaffe och sen ta tag i dagens sysslor.


Ha en fin dag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar