onsdag 23 januari 2013

Onsdag

Inatt överaskade Noomi igen! Sov 18-00.50! Käkade, krånglade och sen vaknade vi 5.50 när vi skulle gå upp :)

Igår målade Kisse färdigt ner till källaren, jag försökte sysselsätta barnen och sen åkte vi och handlade. Tänkte mysa till det och köpa med fika från Fiket.
Men nu var det sista gången jag gick dit.
Slutar alltid med att jag inte köper nåt och Leia väljer ett bakeoff hjärta.
Samma samma samma fika varje gång! Tomt och tråkigt i montern kl 15, inte bra!
Sen är jag ytterst tveksam till att dom bakar nåt själva, allt ser likadant ut jämt och det är inte lätt att baka så perfekt..

Jag har ju tänkt länge att starta nåt eget men då blir det bara catering. Jag är verkligen inte beredd att jobba 7-19 varje dag.
Jag vill bedriva catering där man kan beställa allt från en köttgryta till älgjakten tex eller smörgåstårta till dop och finare mat..
Till alla tillfällen helt enkelt!
Och kunna välja arbetstider själv, kunna köra o hämta barnen till skolan längre fram, vara ledig på lov mm.

Min kunskap är ganska bred så det är en fördel.
Tanken jag har är att ha en stuga på tomten med kök. För det är omöjligt att få tillstånd att laga mat och bevara i eget privat kök.
Meeen det är dyrt! Mycket som behövs till ett kök..

Nu ska jag ge min köttgryta lite omsorg och sen kommer Leia! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar