måndag 3 december 2012

Missnöjd bebis=missnöjd mamma

God morgon eller morgon iallafall.

Helgen har gått och den har vart bra!
I Fredags gjorde vi nog inget speciellt, eller jag var ute med barnen och Leia fick åka pulka och Kisse målade v-rummet. Blir nog bra efter 2:a strykningen =)

I Lördags blev Leia hämtad av Ewa och hade mys med dom och Kisse körde mig till Borås för en em/kväll med arbetskamraterna.
Vi började på jobbet där det serverades chamapagne och tilltugg sen körde Peters son oss i en minibuss till ett ställe där vi hade 5 kamp med allt från sumobrottning till rida tjur, svin kul!

Efter det körde han omvägar till Kinna där vi fick köpa vad vi ville på Mc, efter det åkte han mot Örby och släppte av oss vid ett stall där vi red islandshästar på en bana med konor och hopphinder, också roligt!

Sen körde han ut i skogen, kände igen mig så jag visste att vi var nära Peter. Då släppte han oss mitt ute i skogen, där fick vi följa manchaller in i skogen i typ 2 km, väldigt mysigt! Sen kom vi fram till en hästhage med en stor brasa och en MASSA manchaller =)
Då dök Peter upp på en fyrhjuling, då fattade jag att det var en bana i hagen han hade gjort.
Innan vi körde den satt vi vid brasan och drack av allt han hade tagit dit.
Fyrhjuling var riktigt fränt att köra i mörkret och jag fick näst bäst tid av 8 pers.
Sen vandrade vi ner till hans gård och där fick vi klättra upp på hans höskulle, där tomten väntade med paket till alla =)
Alla ordinarie fick varsin jacka med våra smeknamn på, på min stod det Hovmästarn hehe..
Efter det gick vi upp till huset och hade quiz, ett kulturquiz och ett om personalen.
Sen kom tomten in igen och gjorde sig tillkänna, det var Christian som brukar sjunga på jobbet. Då hade han med sin tjej och sen satte dom sig och spelade gitarr och sjöng några låtar, jätteduktiga!

Sedan var grillen klar och då fick vi grilla vad vi ville, fanns oxfile, kyckling, lax, korvar och mycket mer!
Vi åt inte förrän vid 23 så efter maten var alla helt döda och då kände jag att det var lagom att ringa Kisse så han kom vid 12 och då var jag heeeeelt slut.
Jäklar vilken kväll! Så himla uppstyrt och planerat, världens bästa chefer!
Och så roligt att slippa julbord, där alla bara blir skitfulla och kommer ifrån varandra.

Igår var jag pigg, vi var och hämtade Leia på fm som hade haft det jättebra och sen på em gick vi ner på julskyltningen, var väl lika kass som vanligt men kul för Leia att träffa tomten och sitta i brandbilen.
Att Tranemo ska vara så värdelöst! Kan dom inte satsa på några knallar eller nåt?!
Sälja lite godis, grillad korv, glögg??
Nä då står skolklasser och säljer torra kakor och sen dom där lotterna också där en skinka är högsta vinst..

Denna dagen går inte till historien kan jag lova.
Vaknade aptrött då vi låg 4 i sängen inatt, kommer ner och då visar temp 13 grader och 12- ute. Noomi skriker efter mat, Leia ropar efter frukost. Veden är i källaren, får inte tänt, kaffet kallnar, barnen skriker lite till, tålamodet tryter mer och mer.
Får tänt till slut, Leia o Noomi får mat, skiter i att göra iordning mig, startar bilen, paltar på barnen, dörren till källaren går sönder, åker till ica och handlar, backar nästan på en bil, upp till dagis, finns ingen parkering, lämnar tillslut Leia och åker hem, lägger Noomi i vagnen, hon vaknar efter 2 minuter, kallt kaffe igen.
Usch vad jag gnäller men idag är ingen bra dag.
Ska testa med mjölkfri ersättning till fröken N nu tänkte jag, hon är aldrig nöjd förrutom när hon sover i vagnen på fm. Annars somnar hon bara i famnen och vaknar så fort man lägger ner henne. Har försökt lägga henne i vagnen på em/kvällen också men då går det inte.
Hon och Leia är som dag och natt, Leia var världens snällaste bebis om man jämför.
Jag får verkligen inget gjort och när hon sover på fm måste jag göra middagen för det finns ingen chans att göra när hon är vaken.
Så oftast står jag och lagar mat 8.30 på morgonen haha..
Hoppas hoppas hoppas att det vänder snart så man får en lugn stund på dagarna och kvällarna. Det är allt som oftast skrik hela kvällarna så jag och Kisse får ingen stund för oss själva. Och det behöver man för att ladda batterierna.
Andas, andas och andas....

Nu ska jag koka nytt kaffe och bli på bättre humör =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar