tisdag 18 december 2012

flintis

God morgon!

Tisdag idag och nu är det inte många dagar kvar till Julafton!
I år känns det ganska lugnt med Julen tycker jag, är första året av 5 som jag är helt ledig och också får känna på vad klämdagar är =)
Kan ju tillägga att jag hade vart ledig även om jag hade jobbat.
Och otroligt SKÖNT att inte jobba i mataffär såhär års haha, saknar verkligen inte alla frågor om vilken skinka som är bäst, vart leverlådan ligger och tanter som står och stampar med fötterna och kör pekfingervals i kassakön.

Vi har inte planerat sådär jättemycket mer än Julafton och det blir faktiskt en kväll hemma, själva i år. Då kan man sätta sig i lugn och ro med nåt gott i glaset och bara ta det lugnt.
Skrev matlista igår för vad som ska handlas och i år skippar vi massa onödiga saker som ändå slängs och satsar på få och goda rätter. Jag ska bla göra hemmagjord rödbetssallad med pepparrot och kanelfläsk.

Igår fick jag tid över så jag färgade håret men jäklar vad hår jag tappar nu!
Usch vad hemskt, nackdelen efter en graviditet! Sist såg jag ut som skalleper och fick ha löshår i flera månader =(
Men denna gången klipper jag det kort om det blir så.

Skrev en fråga på fb innan hur man slipper se vad andra gillar och kommenterar.
Jag skiter ärligt talat vad tex Mona gillar eller kommenterar på Katarina 47´s status om att hennes hund är borta eller att Jonas sitter och kollar på Så mycket bättre och dricker rötjut.
Och jag vill väl inte att alla ska se vad jag skriver om tex en släktings foto.
Nej, det var bättre förr hehe =)

Igår bestämde jag och Kisse att vi ska köra Nutrilett eller Modifast efter Nyår.
Denna gången har det vart svårare för kroppen att hämta sig efter grav, fortfarande sladdrigt och dant. MEN sen har man väl inte vart ute och motionerat jättemycket heller, blir ju mörkt innan 16 och sen vill jag inte gå ut. Men vi har ju gymgrejer här nere i källaren, men då hittar man alltid nåt annat som måste göras först..Det är svårt att få tid med 2 barn i huset helt enkelt.
Så en vecka eller två kör vi för att komma i trim lite och sen träning på det.

Nu ska jag dricka upp mitt kaffe och fixa lite här.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar