lördag 29 december 2012

Julen

Oj vad många dagar det har gått!

Julen är förbi och den har vart bra.
Dagen innan var Jennie, Crille, Milla o Carro här på uppesittarkväll. Ingen av oss vann ett piss men väldigt trevligt ändå!
Kom ju en massa snö under natten så på Julaftons morgon gick Kisse ut vid 7 och började skotta. När Leia vaknade kom han in så hon fick öppna några klappar och sen åt vi frukost och sen gick han ut igen.

Jag ställde mig vid spisen och stor där större delen av förmiddagen, fast jag tycker att det är roligt så vore det himla gött att få allt hemkört till dörren hehe..

Kisses pappa kom förbi på kaffe på fm och sen till middag kom mamma o pappa o moster med familj. Maten var jättegod som alla hade gjort och mysigt hade vi.

Tomten kom förbi med en jäkla massa klappar. Leia syntes knappt bakom berget.
Var massa fina kläder o leksaker!
Jag fick en Viktor&Rolf flowerbomb parfymset av Kisse, pajform av Ewa i lotteriet och jag o Kisse fick en gjutjärnsgryta av mamma o pappa, har jag önskat mig länge!

Kvällen var lugn, vi somnade väldigt tidigt efter en fartfylld dag..


 
 






Dagen efter skulle vi åkt till Kisses syrra men det var så tråkigt väder så vi blev hemma och byggde en snöborg och hade snöbollskrig istället. Och sen tog jag bort allt som har med julen att göra under dagen. Allt en sån befriande känsla när man tar bort allt tycker jag, då kan man lämna julen bakom sig och blicka mot våren.
Jag mådde inget vidare så kvällen blev lugn med film o mys.

Jag har bara blivit värre med min förkylning så det har vart lugna dagar i stort sett. Fast i Torsdags bjöd min käre sambo ut mig på hemlig dejt =)
Började med shopping, hittade lite till barnen och jag köpte underkläder och Kisse en jacka. Sen vidare mot en timmas bowling, där jag fick storstryk...
Efter det middag på La copita, supergott denna gången också! Vi valde 7 sorter tapas och sen tog jag friterad cemembert till dessert och en frosen strawberry.
Kvällen avslutades med  The Hobbit och den var ocskå skitbra! Väntar ivrigt på fortsättnigen!
Det var den bästa kvällen på länge, tror inte att vi har vart själva en kväll sen den 10:e Augusti.
Jag har världens bästa sambo o Pappa till tjejerna.

Igår kom Folke och Anna och hälsade på, alltid roligt att träffa dom. Blev käk, några öl och På spåret men sen kallade sängen på mig. Tror att det är en redig mansförkylning jag har dragit på mig!
Idag har jag bott i soffan större delen av dagen, hoppas hoppas att det är bättre till Nyår!

Nu har vi tjejkväll här hemma, jag o Leia kollar på film o Noomi sover gott. Men Kisse kommer nog hem om en stund hoppas jag.

Imorgon hoppas jag att jag mår bättre så jag kan pyssla om min kalkon inför Nyår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar