fredag 21 december 2012

Nu

Nu, äntligen är mannen lite julledig, han ska jobba lite extra några dagar men det spelar ingen större roll.

Nu är Kisse o Leia i stan och fixar med nåt, vet inte vad..

Jag o Noomi tog en promenad till samhället, när jag hade gått halva vägen fick jag världens skoskav! Fan vad ont det gjorde, men hem kom jag!

Tanken var att jag skulle handla lite julklpappar men jag var så svettig så jag orkade inte med det, får bli i helgen istället.

Och i postlådan låg ännu fler fina julkort, tack alla ni! Jag är lika dålig somvanligt med sånt.

Hade även fått 2 brev från Folksam, blir antagligen en försäkring med kvalificeringstid på 6 månader. Har inte läst allt än men det är ju bättre än inget iallafall...

Nu har jag betalat räkningar och det gick ju smidigt denna månaden, fasen vad fint med deras bonus varje år! Hoppas verkligen att dom uppskattar sina arbetsgivare lika mycket som jag ;)
Hörde att en man på deras jobb inte ville vara med och samla in 30:- till cheferna, att han kan med säger jag bara! Dom får minsann både sommar och julbonus och matbjudningar under året. Idot!

Nu ska jag slänga ihop en pepparrot/gräslöksill och vänta in resten av familjen..

Stressa nu inte runt, det blir jul ändå. Och uppskatta gärna personalen lite extra i mataffärerna dessa dagar, dom har det inte lätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar