tisdag 11 december 2012

Tisdagen

God morgon!

Äntligen en lugn och skönt stund efter en stressig morgon. Men det går bättre och bättre, jag har lärt mig att leva med kaos tror jag.
Nu kan jag låta Noomi skrika en stund medans jag gör iordning mig, men i början vågade man inte låta henne skrika en sekund för man var rädd att hon skulle bli blå. Men det har ju inte hänt än som tur är.

Igår var vi på sjukhuset och det gick fort, C var stressad som tusan så det togs en vikt och den låg på 5258 och syresättningen på 85 i foten och 94 i handen så det var ju bra.
Men nu vill man att det ska hända nåt, man går ju bara och inväntar nästa sjukhusbesök känns det som. Nästa ul är 2:a Jan och nästa vägning den 15:e Jan. Jag tror inte op kommer ske förrän i Mars faktiskt, om inget händer innan med Noomi.
Hur som så varade besöket i 5 minuter max och sen var det bara att palta på Barnen igen och åka dom 4 milen hem igen.
Jag måste kolla med F-kassan hur det ligger till med vårdbidrag, vet inte hur mycket vi har lagt ut på bensin, parkeringspengar och förlorad arbetstid men mycket är det och mer blir det.
Men allt är ju så krångligt när det gäller dom, massa papper och krångliga frågor.

Efter skukhuset var det inte mycket kvar av dagen så det blev bara kvällsmat och sen en lugn kväll framför tvn.

Idag bestämde jag och K att Leia går sin sista vecka på dagis nu innan Jul, imorgon är det bad så det får hon ju inte missa och på Torsdag Lucia, men sen får hon vara ledig. Nu har både feber och magsjuka börjat spridas och det vill vi verkligen inte att N ska åka på, inte L heller för den delen..
Men skulle op bli tidigare så får hon ju inte vara sjuk.

Nu ska jag mysa vidare framför Nyhetesmorgon och dricka mitt kaffe innan cirkusen börjar igen =)

Noomi & Ewa
Mamma & Leia
<3


Ha en fin dag!

2 kommentarer: