onsdag 28 november 2012

Att prata

Idag har det vart full rulle! Råkade ligga kvar i sängen till 7.15 istället för 6, stressigt!
Men vi kom i tid till daigs ändå, dock såg jag ut som 70 svåra år men vad gör det =)

Sen la jag Noomi och satte mig och sorterade 400 kort och satte bla i Noomis första bok och sen satte jag i sommar och höst o familjealbumet.

Efter det hämtade vi hem en pissblöt Doris som hade vart i skogen med dagis, kommer ihåg hur kul man tyckte det var när vi var små.
Varm saft och frukt var det på den gamla goa tiden.

Har plockat och grejat som alla andra dagar men även beställt 150 kort från den senaste månaden. Många bilder blir det!
Ska göra en fotobok på nätet tänkte jag, tiden måste finnas bara och inga barn som avbryter..

Något jag är bra på är att prata, ibland för mycket.
Att inte prata och berätta saker kan göra små saker väldigt stora.
Att komminucera ska väl inte vara så svårt, men för vissa är det tydligen det.
Antingen är man uppväxt i en sån familj där man inte pratar eller så blir man väl sån antar jag.
Jag blir så trött, så trött.
Att prata och berätta om saker är verkligen något jag kommer lära mina barn.



Nu har vi fixat ny postlåda så man slipper dyngsur post varje dag och sen tog jag och Noomi en behövlig pw, underbart att komma in till tänd brasa efter.


Imorgon blir det frulle på fiket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar