onsdag 21 november 2012

Morn!

Redan Onsdag och halva veckan har gått!
Igår fick jag en jäkla massa gjort, en helt ny energi!
Började med middagen redan vid 9 så jag skulle kunna umgås med Leia efter dagis, gulasch var det igår så det blev ju bara godare att den fick stå te sig i några timmar =)

Sen köpte jag en ny belysning som jag klädde in räcket och det blev så himla mysigt, speciellt nu när det är så grått och dystert.
Sen målade jag klart dom gamla stolarna, blev också bra.
På eftermiddagen tog vi ner gamla lampor och åkte till tippen, sen färgade jag håret, pimpade lite där uppe och ja, där var Tisdagen slut.

Nu är Leia på dagis och Noomi ligger ute, tänkte försöka städa lite idag men vi får väl se hur det blir med den biten.

Ska se om jag kan hitta några billiga julstjärnor att ha i fönstrerna men alla är så dyra tycker jag, är inte sugen på att lägga 200:- st när dom bara står framme i max 4 veckor här hemma. Vill lägga pengar på inredning som man har året om istället.
Men det är ju inte nåt tvång med stjärnor, men det är ju mysigt! Kollade på fyndet igår men dom hade inget tycker jag. Vill ha sånna som man knyter fast för då kan jag använda dom lampfötterna som jag redan har.
Ska kolla på lagerhaus hemsida nu tror jag.

Har hittat väääldigt mycket roligt när vi har röjt här i huset kan jag säga =) Bla gamla dagböcker, som snabbt åkte i brasan hehe.

Hittade även några andra kort som jag har haft bland mina saker

Översta bilden är jag runt 4 år och har precis blivit nerputtad från en klätterställning och sytt pannan


Mina roliga lockar
och här nere vårat marsvin Fanny hehe..


Nu sk jag dricka upp mitt MSM-vatten och käka upp min fil, sen fortsätta innan N vaknar.

Just det, igår när vi var ute och grejade så kom en kille förbi med en timmerlastbil och frågade om det låg virke här.
Han frågade sen om det bor folk här även på natten, i huset alltså haha. Ser det ut som något dagcenter eller?
Han frågade om han fick komma och lasta på natten och att det skulle låta jäkligt mycket, men vi har ju en bebis som håller oss vakna så det hade ju inte gjort så mycket.
Men han kom bara inatt och vände.

2 kommentarer:

  1. Jisses vad barnbarnen påminner om dig o Bella <3

    SvaraRadera
  2. Ja, visst gör dom =)
    Leia har våra goa kinder hehe..

    SvaraRadera