torsdag 8 november 2012

I´m back!

Nu har vi äntligen bredband igång!

I Lördags gick flyttlasset och det gick jättebra måste jag säga!
Ewa, barnen och jag höll till här i huset och plockade upp och Kisse, Mattias, Tomas o Svärfar bar allt =)
Men det blev inte mer än typ 5 vändor och sen var allt på plats.
Tusen tack alla för hjälpen!

Det känns jättebra att vara på plats, inte konstigt alls tycker jag.
Och när mamma o pappa kommer hit känns det inte konstigt heller. Kanske är för att jag inte har bott här på snart 7 år som det inte känns så konstigt.

Vi har hunnit med en hel del på dessa dagar iallafall, tömt alla lådor och fått det ganska mysigt får jag säga. Bara lite målning kvar i vissa rum och en hel del inköp av lampor osv. osv.

I Måndags gick jag ut för att fota skogen innan den försvann men då såg jag att landet behövdes ränsas så då gjorde jag det, sen tog jag och klippte ner buskarna, sen drog jag fram sågen och började såga ner syrenbuskarna, eller träd som det nästan har blivit.
Kommer på och ser mer och mer som man vill fixa, får passa på när suget och orken finns.

I Tisdags sågade vi ner sockertoppsgranarna på framsidan och satte ris i 2 stora betongkrukor istället. Tanken är att vi ska fylla hela det landet med sten och sätta lampor och små låga träd där istället.

Vi har vart ute och grejat varje dag och det är så himla skönt!
Leia underhåller sig själv och är härligt mör och somnar som en stock på kvällen.
Märks på hennes humör också, inte jobbigt rastlös som det gärna blir annars.

Nu sitter jag och kollar när dom röjer i skogen, den stoooora granen är borta här intill huset som dom var snälla och tog när dom ändå var här.
En väldigt trevlig karl från kommunen är det som sköter allt. Han knackar på och frågar om dom får göra si och så innan dom gör nåt, fast det är deras mark runt om.

En bildbomb till sist


 
Våran snygga dotter och vårat kök


 
V-rum

 
Matrum som ska målas senare

 
Vårat sovrum

 
Leias rum

 
Noomis rum

Resten av huset får ni se vid ett annat tillfälle!
 
Bild på huset innan skogen togs bort

 
Där åkte granen =)


Nu ska jag greja lite och sen vänta hem Kisse o Leia som är och byter bil.

Hej hopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar