onsdag 14 november 2012

Nattlig ångest

Jag läste Amanda S blogg igår om nattångest och kände igen mig så.
Varje kväll kommer den krypandes.
Man är redan aptrött och vet att nattpasset snart ska börja med matning, tröstande, blöjbyten m.m
Kan ju kort och gott säga att man inte är sig själv på nätterna, att sätta micron på 40 sek kan vara nog så avancerat och man känner sig typ förståndshandikappad.
Vissa nätter när det har vart extra kämpigt har jag övervägt att gå ut och gå eller bara väcka Kisse och säga att jag inte orkar mer, man blir nästan som en 3 åring. Vill bara sätta sig på golvet och börja trotsa och gråta.
Försöker att tänka att det finns dom som har det värre.
Och det går ju över.....

All matning lönar sig ju iallafall, det gick fint i Borås igår. Damen går upp fint och visar inga tecken på att hjärtat är sjukt förrutom att poxen ligger på 91% istället förr 100% Gött!
Känns ofattbart att dom ska skära upp hennes bröstkorg om typ 2 månader och att man ska bo på sjukhus i ett par veckor.

Sen for vi till jobbet och hälsade på, alltid lika mysigt. Och fullt upp har dom kan man säga!
Vankas hemlig firmafest den 1:a också, superkul!

Idag har jag haft trevligt besök av Mickan och hon har bara typ 10 dagar kvar til bf! Så spännande =)

Efter Leia var hämtad har jag förberett maten och just nu verkar den vara extra avancerad, även för en kock som jag ;)
Varje måltid kräver typ 2 kastruller, 1 stekpanna, en bunke till sallad, en till sås, en till vinägrett. En massa skalande och skärande.
Så vissa dagar har det inte blivit någon mat gjort, Noomi sover max 10 minuter i streck sen vill hon bli buren eller gungad i babysittern.
Så det är inte lönt att ens börja med maten typ.
Men idag har jag lyckats göra örtsås, lammbiffar, klyftad potatis/rotslleri, rostat bröd OCH sallad med massa olika saker som typ ska förvällas och marineras hehe..

Nu är Leia på äventyr med Ewa och sen när Kisse kommer hem ska vi åka och slänga skräpet som är kvar i lägenheten. Efter det hoppas jag att vi tar tag i lite här hemma.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar