måndag 15 oktober 2012

Ny vecka

Hej hopp!

Ny vecka med massa saker att göra.

Igår var Leia med Ewa o Tomas och busade hela dagen, jag, Kisse o Noomi var uppe i huset och skruvade ihop våra nya sängar och tvbänken.

Blev riktigt nöjda faktiskt

 
Leias säng och rum ,men den får en annan plats sen när dörren är bytt.

 
Våran nya stomme

 
Tvbänken till v-rummet fick stå där sålänge, kommer vara en lägre byrå där sen.

 
Vi var inte klara förrän det var kväll så Söndagen försvann fort!
 
Idag var det dags att ställa klockan igen, Noomi har krånglat lite det senaste så om jag får sova 4 timmar totalt på natten är jag glad.
Imorses när kisse kom upp vid 4 låg Noomi i babysittern och jag däckad på soffan.
Jag brukar somna sittandes på nätterna när jag är uppe så jag orkade inte gå och lägga oss igen hehe =)
 
När Leia var lämnad så rullade vi in till hjärt.
Hon hade gått upp 400g sen i Torsdags, helt sjukt, men bra!
Och Christina fick längden till 50 också så det var ju bra.
Poxen (syre) låg på 91 i foten och 97 i handen så det var ju bra idag också.
Dom vill inte ha värde under 95 men hennes fot var så kall så det kan påverka lite också.
Idag pratade vi lite om sjukhuset, hon kommer att opereras på Östras i Göteborg och vi hoppas att vi får rum på Ronald Mcdonald, blir bäst om Leia kommer vara med.
Hon sa att det finns lekterapi för syskonen och psykologer om dom behöver det, känns bra.
Fick även med en bok hem om sjukhuset och olika hjärtfel m.m
 
Vi pratade om nån tidsbokning tror jag eller jag vet inte hur vi kom in på det men hon frågade om Kisse jobbar. Ja, han börjar med heltid nu på Torsdag igen.
Men då frågade hon om han verkligen orkar det.
Ja, jag får ju sova på nätterna som han sa.
Men hon menade det att många föräldrar som får ett sånt här besked klappar ihop och orkar ingenting och blir typ sjukskrivna.
Hon sa bara att ja ni verkar ju väldigt lugna och trygga personer.
Jag kan förstå att föräldrar blir sjukskrivna, för det är jobbigt. Men livet kan inte stanna och vi har tur att hon är så pigg nu. Vi KAN ju leva som vanligt nu.
Men det var nästan som jag sa till Kisse att man fick dåligt samvete för att vi är glada och positiva? Det är väl klart som korvspa att vi är jätteledsna och oroliga för operationen och att hon antagligen kommer bli blåare ju mer tiden går.
Men livet fungerar ju inte om man gräver ner sig, vi har ju en till i familjen som inte förstår så mycket än.
Nä, vi tar en dag i taget och försöker leva somvanligt, vi är ju glada för våran nya tjej!
 
Tårarna och den dåliga energin kan vi spara till dom behövs istället.
 
På tal om bananer så kommer våran första matkasse om en stund! Så jäkla gött det ska bli att slippa tänka på middagar nu och springa och handla i tid och otid.
Vi kollade menyn förra veckan och det såg riktigt lovande ut.
Vi har väldigt svårt för att få i oss grönt här hemma. Blir liksom kokta morötter eller rivna, lite tomat o gurka..ja ni vet.
Ska bli roligt!
 
Kollade vågen hos mamma o pappa igår och nu är jag snart nere på 70, har gått ner 17 kilo redan men har 8 kvar om jag nu ska väga som jag gjorde innan, men det tror jag inte.
Fick på mig ett par byxor till idag så jag kör nog på det men det är ju svårt att säga till kroppen nu när man ammar att sluta gå ner i vikt. Äter som en gris verkligen!
Men jag klagar inte, fy fasen vad en del får kämpa med sina kilon.
Men annars hade man ju kunnat göra en gastric bypass, verkar ju vara "på modet" här i bygden nu haha..
 
Häpp, dax att gör nån nytta. Kisse och Leia är och maskerar uppe i huset så vi kan måla hallen uppe och nere imorgon.
 
 


3 kommentarer:

  1. GUD va bra du skriver gumman <3 och ni har rätt inställning ta en dag i taget och OM!!!!! ni rasar är vi mnga som kommer att plocka upp er GLÖM ALDRIG DET!!!!!!! vi älskar er alla i er fina fam puss moster

    SvaraRadera
  2. Bara att ringa , vi finns för er <3 puss. Mamma / mormor

    SvaraRadera