fredag 19 oktober 2012

Hej helg!

Oj vad dagarna rusar förbi! Ändå går vi upp 6 varje dag men kvällen kommer lika fort för det.

Senaste dagarna har vart full fart, Kisse har börjat jobba heltid igen och målar efter det. Jag står för marktjänsterna här hemma med allt vad det innebär.
Frågade Kisse igår om inte han kunde ta barnen på eftermiddagen så jag kunde åka och måla istället för jag vill känna mig lite delaktig.
Men han litar nog inte riktigt på mig hehe, ska väl erkännas att jag inte är lika noggrann som honom och vill bara få det klart. Så det är nog lika bra att han gör det sista på panelen själv.

När han kom hem hade han med en stor bukett med dom finaste röda rosor och nån form av oreange historia.
Kan man bli annat än rörd och lycklig?

Lyckligast är jag.

Sen åkte han och målade och vi fick besök av Ewa, sen gick vi en promenad och efter det kom det några gubbar och hämtade våra utemöbler,Ewa var snäll och stannade kvar fall det hade vart några fulgubbar
Har haft ute möblerna på blocket för nästan inga pengar alls, men ingen nappade förrän jag la in dom som "bortskänkes"
Gött att slippa kånka på dom när vi ska flytta!

Sedan badade jag båda barnen och det var ju ett äventyr hehe, Leia satt och ropade om mer skum och leksaker, ville inte blöta ner håret och inte skölja av sig, Noomi skrek och gjorde i brallan.
Jag var dyngsur och svettig men rena blev dom till slut och jag fick mig en dusch igår jag också =)
Känner att jag är ganska bekväm i rollen som 2 barnsmamma nu, även om man vill dela på sig ibland.
Men jag kan ju säga att jag är glad att Leia är såpass stor och klarar det mesta själv.
Jag hade blivit galen om man hade typ en 2 åring och en liten bebis.

Idag hoppas jag att mina nya löpartights kommer på posten (jag glömde nog säga det till dig Kisse, men tänkte att du nog inte vill vara ihop med en sladdrig kärring) ;)

"Anti shake" från Röhnisch, oj oj oj vilken tight bajja man kommer få ;)

Så då blir det nog en premiärtur i em när jag och Leia har vart hos frissan =)
Ska bli roligt att göra nåt med henne. Det kluriga är att hon tror att hon får "klippa håret brunt" hehe, hon vill ha samma färg som sin bästis Sara...

Annars blir det nog en ganska lugn Fredag, Kisse ska säkert måla och ikväll ska vi laga sista måltiden i matkassen, kycklingbiffar med klyftpotatis och currysås. Ska bli spännande att använda kycklingfärs, har jag aldrig gjort faktiskt.

Nu ska jag börja skruva ner hyllor och gardinstänger och till helgen ska jag börja pimpa barnens och vårat sovrum, så himla roligt!

Lite kort får avsluta...


Hallen som kommer bli grå på panelen och vitt på resten
Trappen kommer nog målas vit och stegen kläs in i grå matta.
 

 
Mina underbara korvar!







2 kommentarer:

  1. Ja du Becca moste kan ju INTE lämna dig ensam när det kommer okänt folk fast dom va trevligare än dom såg ut hihi alltid kul att hänga med dig skrattar alltid åt dina komentarer ang min konserv burkar tex hahahahah fint ni kommer att få sen kan du bara gå o pimpa o mysa puss <3 älskar er

    SvaraRadera
  2. Finaste familjen <3 Mamma / mormor

    SvaraRadera