måndag 8 oktober 2012

Måndag

Leia blev sjuk, hon var uppe på 40 grader igår kväll och låg och yrade i sängen, stackaren.
Idag har hon också haft feber och klagat över att tungan gör ont, den är liiite vitare än vanligt och har knottror på sig så vi tror att det är höstblåsor.
Det går ju över av sig självt som hon på 1177 sa men det är ju ett virus så det smittar. Peppar peppar att vi andra slipper, framförallt Noomi.

Så som ni kan gissa har dagen vart lugn, genomförde ett test trots att det inte blev dagis idag.
Noomi vaknade runt halv 7 när jag hade ställt klockan, då bytte jag blöja, satte på kaffe (som jag inte hann ta sen ändå) satte på tvn till Leia och fixade välling till henne, sen satte jag mig och ammade. Klockan blev 9! Då hade jag suttit i soffan sen vi gick upp och ammat och rapat lille korven till hon blev nöjd och somnade gott.
Så jag vet inte riktigt hur ni 2 barnsmammor som ammar gör, tiden finns inte. Och då är jag ändå jävligt duktig så jag laddar kaffet på kvällen, tar fram kläder till alla och förbereder så gott det går.
Blir väl lättare sen när man inte ammar lika ofta och länge hoppas jag.

Kisse jobbar 50% nu i 2 veckor så han kom hem strax efter 9, då åt vi frukost och sen gick vi runt sjön faktiskt. Jag var förvånad över att inte fogarna gjorde ondare än vanligt, flåset finns ju inte men det kommer!
Jag gick upp typ 20 kilo dena grav. Efter förlossningen gick jag ner 10, sen har jag fortsatt att rasa 1 kilo (!) om dagen. Lite väl snabbt men jag har typ 10 till som ska väck så det lär ju gå fort. Hoppas bara man kan få te lite muskler också =)

Nu har vi mat i magen, Leia pysslar, Noomi sover, Kisse ligger på soffan och allt är frid och fröjd.
Jag ska ta tag i att vika lite tvätt och sen ska vi se veckans Revenge som kom idag.










Jag förstår inte hur jag lyckades få den bästa familjen, Kisse är helt fantastisk, han finns till hela tiden. 
Hade aldrig klarat detta med en man som är född i farstun!

 
Något att titta tillbaka på när jag är bodybuilder om ett tag =)

 
 
Hej hopp!




1 kommentar:

  1. Världens finaste familj <3 o vilka fina kläder Noomi och Leia har på sig ( Leias känner jag igen ) hi hi Ni är den bästa o finaste familj man kan tänka sig :) älskar er . Mamma o Pappa / Svärisarna och Mormor o Morfar

    SvaraRadera