torsdag 25 oktober 2012

Hej å hå!

Igår hann jag inte skriva en rad, började städa skafferiet så fort jag kom hem från dagis.
Och fy fasen vad mycket slattar man sparar på. 2 lasagneplattor, 10 riskorn, ½ dl socker m.m m.m WHY?
Så nu har jag slängt mycket och rensat upp.
Sen fortsatte jag med tvättmaskinen och torktumlaren, äckligt var ordet. Det är ju inte direkt prio 1 så det såg ut därefter.

På eftermiddagen åkte Kisse och fixade en sak på bilen som har vart störande, 1800:- hejdå. Men det var fler grejer för typ 6000:- som behövdes fixas, fast inte precis nu som tur var. Tur det!

Sen tog jag en promenix med Noomi i selen, fungerade helt ok faktiskt blir nog lättare när nacken är lite stadigare.
Blir ju lite extra vikt att konka runt på men det skadar inte mer än knäna. Att dom alltid ska börja krångla när det blir kallare! Och sen har jag ju en sleten minisk så det gör ju inte saken bättre, men det är bara att bita ihop!
Gött var det iallafall och Noomi trivs som fisken i selen!

Kvällen blev lugn, båda är som döa sillar när klockan närmar sig 7 så det blev Halv 8 och sen veckans SOA, jädrar vilket spännande slut!!

Idag ska vi slänga massa skräp och röja på övervåningen i huset så vi kan börja ställa ordning och hänga upp saker. Mamma o Pappa räknar med att vara inne i sin lägenhet nästa helg så det är inte långt kvar nu.
Passar verkligen bra att vi flyttar nu när vintern närmar sig, våran hall ser ut som F A N. Mössor, skor, halsdukar m.m i ett virrevarr till 4 personer.
I huset har vi grovingång i källaren med 3 klädhängare och 2 skoställ och en byrå som jag ska märka med namn så alla har sin låda till allt småttigt.

Våran hall i detta nu. Och då är det städat så gott det går.
 
Helt värdelöst att ha hallen i anslutning till vardagsrum och alla andra rum dessutom för det är grus och gegg överallt.
 
I huset finns en hel källare med förvaring och massa garderober på alla våningar.
 
Dax att sätta fart!
 
 
<3

 
 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar