fredag 26 oktober 2012

Hej Fredag!

Igår hade jag och Kisse en produktiv eftermiddag. Slängde och rensade ur det mesta i förrådet och sen röjde vi bort allt i huset, typ målarburkar och massa skräp sen renoveringen.
Så sen ska jag upp och skrapa bort färg som jag har klabbat och skura golven, sen är det bara att flytta in där uppe.
Bara trappan som ska målas och läggas matta på och sen lite färg i vardagsrummet. G Ö T T.

Idag fick Leia ledigt från dagis, och så även hela nästa vecka för barnen på lektid har visst höstlov.

Leia gick upp 5 idag och då kändes det som jag hade en cementhjälm på mig. Var nog uppe 5 gånger inatt och sen då vid 5 tyckte Leia att det var läge för morgon.
Hon började genast tjata om när hon skulle åka till Nisse och om kossorna hon skulle klappa osv.osv.
Men jag och Noomi låg kvar en stund och slumrade.

Sen tog vi frukost på fiket med Carro, Jennie o Milla. Men det blev ju ingen frukost för mig, glömde att jag inte hade ätit nån så jag slevade i mig en skål med äppelpaj hehe..bra där!
Jättemysigt hade vi iallafall =)

Efter det gick vi hem och fixade lite, jag rensade bland alla plastburkar och det var väl 3 matlådor och 25 lock, hur kommer det sig? Vem med sig en matburk utan lock?

När Kisse kom hem tog han med sig Leia till hans syster och pappa, däckbyte på bilen stod på schemat och Leia skulle mulla runt bland kossor, höns och traktorer med Faster, Farmor och kusinerna =)

Jag och Noomi är hemma för tjejen som ska ha katterna skulle komma idag. Messade henne vid 14 och frågade när för jag ville ut och gå.
Kommer imorgon eftermiddag fick jag som svar. Ja, men säg det då tyckte jag. Räkna inte med att folk är hemma en Lördag heller.
Skönt sen när alla försäljningar och grejer som har med blocket att göra är över. HATAR att vänta på folk som aldrig kommer eller som bestämmer själva när det passar. Men nu är det bara katterna kvar, allt annat har vi blivit av med =)

Så vi tog hit syrran på en kaffe och sen när hagelskuren var över tog jag och Noomi en promenix. Jäkligt skönt väder faktiskt!

Nu har jag duschat och ska fixa lite till här hemma.

Avslutar med lite kort, bla på Noomis fina babygym som hon fick i present, och hon gillar det redan och försöker ta i sakerna.

Ett litet Leende?




 
Mina älskade korvar!


Har blivit liiiite skillnad sen sist jag tog bilder..


 

 

18 dagar mellan korten. Det tar sig sakta men säkert.
 
Hej för nu!
 

 




2 kommentarer:

  1. HÄRLIGA kort på söt töserna <3 om byxorna Noomi har på sig tänkte jag köpa i dag men hitta ingen över del det va la tur då =) Puss moster

    SvaraRadera
  2. Härliga foton :) <3 fotogeniska flickor :)

    SvaraRadera