tisdag 16 oktober 2012

Måla måla

Matkassen som kom igår var kanon!
Brukar aldrig vara så noga med ekologiska saker men här var i stort sett allt närproducerat och eko.
Idag lagade vi den första rätten : Halstrad lax med gräddstuvad kålrabbi, rödlökschutney och mangoldsallad. Supergott och nyttigt =)

Annars har dagen bestått av målning i huset. Idag har det vart hallen mellan våra 3 sovrum och toaletten som har fixats.
Den var vit från början men när jag var ung och dum ville jag att pappa skulle måla den i den blåaste blå du kan tänka dig. Det var på den tiden terakotta och sån skit var snyggt.
Så 2 strykningar idag á 6 timmar totalt.


Jag är så jävla snabb så jag kom inte riktigt med =)
 
 
 
Noomi fick hjälpa Pappa att skrapa bort bård..

 
Nästan det färdiga resultatet =)

 
Sen ska det Kisse grejar med där uppe fixas också, panelen ska bli grå och väggen vit. Så ser det ut ända ner till ingången och hallen där nere så det blir nog fräsigt.
 
Sen är väl typ allt klart som vi skulle fixa till. 2 strykningar i vardagsrummet behövs också för den tapeten hade gulnat lite.
 
Det är det vi har gjort idag, Leia har busat med mor-moster Ewa =)
Fantastiskt att vi har så många so ställer upp när det behövs! Guld värt.
 
Nu ska snart Leia läggas och sen ska nog jag och Kisse kolla på SOA om det har kommit ut.
 
Lite mer kort..
 

 
Från besöket hos Christina igår, hon mätte Noomi till 50 cm också hehe så det var ju gott!

 
 
Såg att antal sidvisningar har skjutit i höjden, vore kul att veta vilka ni är!
 




2 kommentarer:

  1. Ni har varit jätte flitiga <3 Mamma

    SvaraRadera
  2. Bästa fam och så duktiga ni är <3 vi ÄLSKAR att passa Leia det vet du allt för gudbarnet mitt <3 puss puss moster

    SvaraRadera