torsdag 5 juli 2012

Första intrycket.

Hej hopp!

Igår jobbade jag kvällen, började vid 14.30 först och jobbade fram till stängning.
Var längesedan så det var roligt, men herre jesanes vilken kväll!
Jag och K sprang som råttor och hade folk som satt kvar 20 minuter efter stängning =)
Skitroligt att ha att göra men jobbigt när inte allt hinns med..Men jag jobbade morgonen idag så jag fick ju ta hand om det vi lämnade vilket kändes bra!

Så idag har halta-Lotta verkligen vart i farten! Tog 30 minuter att gå till Fiket innan..
Jag var verkligen nära att sätta mig i Leias vagn och börja gråta hehe. Syrran och Kisse bara skrattade åt mig =)
Vi kände att vi var tvungna att kolla läget nu när dom nya ägarna har tagit över.
Tyckte att markisen på framsidan var toppen och fler bord fanns där också.
Första intrycket när man såg montern med kakor var väl - Jaha....
Väldigt tomt och fjuttigt faktiskt och inget man blev sugen på, och jag vet att det är lågsäsong men då får man ju pimpa upp med lite annat..
På jobbet fyller vi ut med typ färska jordgubbar, mango, citron och sånna saker så det ska se fräscht och fullt ut jämt.
Speciellt om man precis har startat upp då måste man ju verkligen hålla en hög standard för första intrycket är viktigast och då får man väl räkna med lite svinn eller köra med ett bra nystarts- erbjudande som säljer bra.
Leia Ärlig Lundmark var så himla rolig också, tjejen i kassan sa typ ingenting, varken hej eller tack, så då kläcker Leia ur sig - Men hon pratar ju inte!!
Haha, vad ska man säga?
Jag tog iallafall en cola och Leia ett bake-off vaniljhjärta med festis, Kisse tog en macka som var bra och syrran kladdkaka.
Absolut inget wooow, men jag tänker ändå gå dit igen för jag gillar att sitta där även fast man bara dricker en kaffe. Gott fika får jag så det räcker på jobbet =)
Nu har jag klagat färdigt.

Nu sitter jag här, det är tyst och lugnt, har precis tagit en dusch. Leia o Kisse är ute i Sandsjön och hälsar på Peter en snabbis.
Sen ska Kisse på herrkväll och spela poker så vi ska ha tjejkväll!
Har slängt ihop en jordgubb&rabarbersylt som vi ska ha till pannkakor tänkte jag och sen ska vi kolla på nån film som hon vill se om hon orkar.
Imorgon går dom båda på semester, eller Kisse fortsätter att vara sjukskriven men Leia gör det.
Dom har ledigt 4 veckor tillsammans och jag har en vecka ihop med dom.
Så imorgon ska vi flytta över Leias saker till stora avdelningen på dagis som hon ska börja på i Augusti, ska bli väldigt spännande! Och hon tycker att hon blir stor då säger hon =)

Nu ska jag slappa vidare en stund!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar