torsdag 13 september 2012

v 37

Idag är bebisen 36 veckor gammal och väger runt 2.8 kg och är ca 47 cm lång, Den lägger fortfarande på sig runt 30 gram om dagen och desto fetare blir jag =)

Annars då? Jo det är helt ok faktiskt, sover som en jävla kratta och undrar hur feta människor kan sova på rygg utan att tappa andan och hur dom orkar vara så feta när dom ska vända sig i sängen.

Igår hade jag dejt med Freddy, Jennie o Milla på fiket. Träffar tyvärr inte Freddy så ofta men det känns inte så när vi ses. Hon hade med sig superfina virkade converse till bebisen =)

Sen åkte jag hem och fixade mat till mina hulliganer, Leia tjatar inte om annat än mat nu för tiden men det är jag glad för!
Kisse slängde i sig snabbt och drog och jobbade i huset.
Jag och Leia terrade mamma o pappa en stund men sen ville Ewa leka med Leia så jag passade på att tapetsera lite grejer på Leias rum.

Igår blev iallafall all tapetsering klar, nu återstår bara en massa målning men det går fort!
Barnens rum är helt klara, vilket känns otroligt skönt!
Jag är så glad för min sambo som kämpar så med allt i huset nu när jag inte kan göra nåt. Men det går väl an nu när han inte gör så mycket på sitt riktiga jobb iofs ;)

Här kommer lite bilder

Bebisrummet


Vårat sovrum

Bara panelen som är kvar att måla nu =)


Kommer att bli ett hus att trivs i som man säger, eller jag har väl alltid trivts i huset men det kommer ju vara speciellt nu när man bor där utan mamma o pappa.
Men dom vet ju vart nyckeln finns!

Idag har jag haft dejt med Carro, Jennie o Milla och sen har jag hämtat några paket som hade kommit. Bla höstskor till våran lille Berit

Blev dessa i skinn och foder innuti.
 
Är det något som man har lärt sig så är det verkligen att det lönar sig att lägga pengar på skor, overaller och regnkläder till barn (oss också iofs men det gör man ju inte oftast).
Har haft olika overaller till leia men det är typ bara Didriksson som har hållt måttet. 
Och många skor man har köpt som har vart i fuskskinn håller inte väta utanför och fötterna blir dyngsura och kalla.
Så nu hoppas jag att fröken blir nöjd och att dom passar.
 
Sen beställde jag en "tummen-snutte" till bebisen men när jag gjorde det fanns det en likadan som Leia har med laban. Och då fick jag så dåligt samvete för Leias är typ halv och hur sleten somhelst så jag beställde en ny, likadan som hon har hehe..Får väl se om hon väljer sin gamla ändå =)
 
Jobbigt det dära att man vill ge henne extra mycket kärlek och uppmärksamhet, för det är trots allt bara några veckor kvar som vi är 3 i familjen, och det kommer vi aldrig mera vara.
Så man försöker på nåt vis göra den "sista tiden" lite speciell utan att skämma bort henne om ni förstår.
Och det blir ju inte så extravaganta saker för jag orkar ju ingenting och Kisse grejar i huset, men jag har redan planerat in en tur till Liseberg runt jul och då ska hon få egentid med oss och åka karusell som hon har pratat så mycket om =)
 
Jobbigt med alla gravidhormoner ska ni veta.
Jag går runt och är orolig hela tiden och tror att någon i familjen ska dö eller få cancer eller att Leia ska bli retad på dagis, eller att bebisen ska vara sjuk.
Listan kan göras väldigt lång...................
 
Slut lipat, nu ska jag äta lunch och sen hämta min Berit och efter det ska vi till lekplatsen med Malin och hennes barn och ev Jennie och osten =)
 
 
 


2 kommentarer: