lördag 8 september 2012

Tapet

Nu har vi vart i stan och köpt tapet till vårat sovrum. Blir vit panel och en vit tapet med typ grå/svarta blomm/grengrejer på. Ganska neutralt som vi ville ha det.
Efter det åkte vi till jobbet och fikade och tjötade med Annika o Danielle, väldigt roligt!
Nu har jag o berra käkat fiskpinnar och Kisse är uppe i huset o grejar.
Nu ska vi lägga oss och vila för hon har ont i magen säger hon.

I förrgår hände en grej som gjorde många ledsna.
En person valde att ta sitt liv.
Jättehemskt, men jag kan inte förstå hur man kan tänka så egoistiskt och göra det på ett sånt fult sätt.
Hjälp finns alltid att få på nåt vis (om man vill själv såklart), bara att få prata med nån som förstår och som kanske har vart i samma sits.
Men allt handlar om val här i livet som vi själva gör, och vissa val endel gör kan man bara inte förstå och respektera.

Nu ska inte jag sitta här och låta som nån jävla Dr Phil men vissa saker är bara svåra att förstå och respektera.
Blir mest förbannad för jag tycker så synd om dom stackarna som lever kvar och som saknar och som får ta hand om allt som blir efter.
Jag, personligen hade haft väldigt svårt att hedra en person som gjort så.


Jag hade en person i min närhet som kände att livet bara kunde kvitta, men det vände och det är jag så himla glad för. Det behövdes bara stöd, massa kärlek och vilja från den personens sida, vilket är ett måste.

Vill man inget så händer heller inget.

1 kommentar: