tisdag 4 september 2012

Tisdag

Godmorgon!

Nu är barnet på dagis och jag har precis käkat frukost och sitter och lyssnar på nyhetsmorgon. Håller på och letar fåtöljer och matsalsbord till huset. Men en sak som är så skönt är att vi vill ha samma saker jag och Kisse, bra kille jag har hittat! Eller så lyder han mig bara för husfridens skull? Nä då vi har väldigt lika stil och smak faktiskt =)

Annars har jag inte mycker mer på agendan idag, ska lägga fram och märka badkläder till Leia för hon har bad med dagis imorgon för första gången!
Igår var första gången på gympan också ju, och det gick så jäkla bra!
Lite svårt med 25 barn, 25 föräldrar och en fröken, vissa skötte sig bättre än andra men Leia lyssnade iallafall och det är huvudsaken.
Blir så irriterad på konflikträdda föräldrar, bla en kvinna som är lärare och ska vara så himla duktig och pedagogisk. Hennes unge var värst, klättrade och sprang runt och störde alla andra som försökte lyssna. Tror ni att hon sa till sitt barn?
Beter sig inte Leia så vet hon mycket väl att vi går med henne till bilen och åker hem, vart vi än är.

En rolig sak i morses var när jag var på toa och Leia kom in med en godisskål som jag hade råkat glömma framme igår kväll..

- Vem har ätit godis då?? (och så låter hon hur lillgammal somhelst när hon säger det)
-Nää, det måste vara pappa!
- Han fick inte det! Han får gå till mitt rum och stå där! (hon brukar få gå dit när hon är dum)

Nä nu ska jag leta vidare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar