tisdag 25 september 2012

Igår dog jag lite.

Hej hopp igen!

Helgen har gått och Tisdagen är redan här, löning på det med!

I Lördags gjorde vi inget speciellt på dagen, vi luffade runt på fm medans hyresvärden visade lägenheten.
Sen lämnade vi Leia hos mamma o pappa för en em/kväll på tu man hand.
Vi började med innebandy, men jag orkade bara sitta på den hemska läktaren i 20 minuter sen satte jag mig där ute och prata skit.

Efter matchen åkte vi hem och lagade skaldjurspasta och tittade på den senaste Johan Falk filmen, den förra var helt klart bättre. Denna var lite rörig tyckte vi.
Vi fick sova ända till 8 dagen efter iallafall för då ringde Leia och väckte oss =)

När vi hade hämtat henne åkte vi ut till Alex, Peter o Charlie och drack kaffe och kollade på hur huset har blivit det senaste, väldigt mysigt.

Sen avslutade vi dagen med en fransk film som handlade om en mörkhyad man som blev assistent åt en man i rullstol, låter inte så jäkla kul kanske men den var sjukt rolig =)
Kommer inte ihåg vad den hette nu bara, men den var baserad på en sann historia.

Igår var jag och Leia lediga ihop, vi tog en promenad och plockade lite löv och sen gick vi hem och fikade och tittade på film.

Kisse slutade lite tidigare så vi passade på att åka till Borås en sväng.
Först var vi på jobbet och hälsade på, fick träffa alla mina favoriter och kramas med dom och höra lite vad som händer och sker.
En pinsam sak var att jag skulle visa lite renoveringsbilder i min kamera, men jag min idiot hade ju helt glömt av att vi hade tagit lite "lättklädda" gravidbilder haha.
Så nu har alla jag jobbar med sett mig väldigt bar, men ingen av dom sa nåt när dom kollade på korten haha. Men jag dog när jag kom på det iallafall.

Sen åkte vi till Mio och kollade möbler.
Vi fönstershoppade mest på Mio, inte smart att åka dagen innan lön kanske =)
Nä men vi valde ut ett matplatsbord och fåtöljer som ska stå framför brasan, så vi får väl åka tillbaka nån dag för jag mådde inte så bra när vi var där.
Kände mig skittung och varm och sen när vi satte oss i bilen så började det göra ont som fasen. Hela vägen hem kom och gick det och det var väl lite tveksamt om jag skulle be Kisse köra tillbaka till Borås istället. Men vi åkte hem för att hämta laddare och sminkväska och så fort jag gick på toa och kissade så slutade det.
Blev skittrött efter det så jag gick och la mig i 2 timmar, jättekonstigt!
Leia var med Ewa o Frida hela eftermiddagen så dom var med henne på gympan också, så det var lite tur att inte hon var med oss.

Idag då? Känner mig fortfarande skum i kroppen men inte ondare än vanligt. Har vart och handlat och levererat macka till min man.
Nu ska jag märka klart Leias kläder tänkte jag, fick hem 240 lappar med namn och telnr häromdagen så nu ska inte en endaste mössa kunna försvinna i år!

Lite kort från förra veckan...
 
Här nere är förvaringsmöblen som jag har fixat till Leias rum..
En vanlig "Lack"hylla från IKEA från början.


 
Fina höst!
 
Kisse älskar att framhäva min stora kropp när han fotar....


Dax att fortsätta...



2 kommentarer:

  1. Ja kände mig skitskum hela morgonen när Liam kom till världen. Kände som ja skulle bli sjuk. Å sen kl 14.45 gick vattnet. Man kan ju alltid hoppas på att de är på G :-)
    Stort lycka till när lilltjejen tycker det är dax å komma ut :-)

    Kram Ulle

    SvaraRadera
  2. Fränt =)
    Jag har hört att man kan ha en konstig känsla i kroppen, så vi får hoppas på det!

    Tack så jättemycket!
    Kram

    SvaraRadera