torsdag 6 september 2012

Äntligen kväll..

...och snart får man sova ett par timmar.
Inatt sov jag inne med leia och det kändes liiiite bättre för den sängen är hårdare.

Idag vilade jag på fm och sen åkte jag till Jennie o Milla på kaffe. Jättemysigt och sen fick jag med mig en massa bra saker så som bärsele:)

Efter dagishämtning och kissehämtning åker vi till mvc och kollade hur huvudet låg.
Väldigt rörligt åt sidan och neråt men ingen fara.
Nämde att jag är lite nervös för hur fort det ska gå denna gången (3 timmar sist) Det är bara att ringa ambulans och be dom möta upp eller hämta för det lär gå fort sa dom.. Men förhoppningsvis kan vi lämna leia i lugn och ro så inte hon blir rädd och sen kan köra in själva.

Efter besöket där åkte jag o leia hem och bakade silviakaka och medans den stod i ugnen kliade jag henne på ryggen när hon kollade på film.
Vill gärna mysa och göra grejer med henne så mycket som möjligt nu.
Kisse har jobbat i huset och nu är det bara en vägg kvar i det andra barnrummet som hans pappa hjälper till med imorgon.
Sen ska vi röja syrrans rum så vi kan börja där nu när det ändå är tomt.

Men endel verkar inte fatta att vi inte har valt denna tajmingen själva. Vi kunde inte vara mer tacksamma eller lyckliga över huset och mamma och pappas generositet, men det är jobbigt och stressande med en bebis som kan komma när som och för mig som inte kan göra ett skit, inte ens böja mig efter en pensel.

Vi eller framförallt kisse vill få klart så mycket som möjligt innan bebisen kommer och för att han inte vill "störa" mamma o pappa varje dag..
Längtar så till allt är klart och man kan koppla av mentalt och inte behöva bli arg över egentligen småsaker varje dag.

Ny dag imorgon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar