fredag 21 september 2012

Fredag!

Då var Fredagen här IGEN och en vecka till har gått. Man anpassar sig verkligen fort mellan att jobba och gå hemma.
Och jag hade nog trivts rätt bra med hemmafrujobbet, jag gillar ju att göra mysigt, laga mat och allt vad det innebär.
Vi kommer att skola in nr 2 när hon är 15 månader ca för då är det ny termin och mina mammadagar kommer väl typ vara slut.
Men drömmen hade vart om man kunde vänta till efter sommaren och sen kunna styra själv över sina arbetstider.
Det allra bästa hade vart att ha nåt eget men där seglar jag verkligen iväg. Eller typ jobba 50% och ha eget utöver.
Känner att man missar så himla mycket tid med familjen, vi sa det senast igår att vi är så glada över att inte ha jobb där man slutar vid 16, är hemma vid 17 efter hämtningar och handling osv.
Man missar ju väldigt mycket med barnen och den tiden kommer ju aldrig tillbaka.
Vi får väl se hur mina arbetstider kommer att se ut framöver, jag börjar hellre tidigt och har eftermiddag kvar med familjen.
Nog om det, är ju ett tag kvar men lika bra att planera för tiden går så jäkla fort! Ett år är ingenting.

Igår började jag dagen med en dejt på fiket med Carro; Jennie o Milla, hoppas att vi kan hålla fast vid att träffas en dag i veckan iallafall som vi har gjort nu, innan var det betydligt glesare mellan dejterna.
Vi håller på att planera en tripp till stan i slutet av November.
Vi ska ut och käka och sen titta (och lyssna lite) på Magnus Betner =)

Sen hämtade jag hem min familj och sen käkade Kisse lite snabbt och sen vidare mot huset och målade klart sovrummets panel.
Jag och Leia tittade på Trassel, åt kakor och myste i soffan. Bra fördelning va?
Nä jag hatar det faktiskt, lider med dom som är såhär handikappade hela livet och går runt med värk.

Våran hyresvärd ringde vid 18 också hehe, han frågade om ett par fick komma och kolla på lägenheten "runt" 20.
Ööö nä, vi har ju faktiskt ett barn som lägger sig mellan 19 och 20 och sen är jag inte jättesugen på att dom klampar in här den tiden när man själv ligger i soffan och är aptrött.
Längtar tills flytten mer än någonsin nu!

Nä nu ska jag hasa mig ut i köket och fixa frukost sen funderar jag på att försöka promenera ut den häringa bebisen.
Risken är att den väljer att ligga kvar och jag får hyra en permobil, får suga på den karamellen lite tror jag!

Avslutar med kort från förra hösten. Ha en fin dag!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar