onsdag 26 september 2012

Herre min je!

Varje kväll när jag lägger mig så tror jag att det ska vara sista natten med en stor otymplig mage och värk överallt.
Men icke sa nicke, vaknade lika fet idag.
Efter dagislämning åkte jag hem och käkade frukost och betalade räkningar, sen drog jag till Tindra och köpte lite nya ljuslyktor och en pigga-upp-dig-present till moster och tomas.
Åkte upp dit med en gång och blev kvar där på kaffe och lite terapi =)

I eftermiddags hade vi tid hos barnmorskan, hade verkligen sett fram emot det besöket för jag har haft gräsligt ont dom senaste dagarna och hade tänkt fråga C om hon kunde kolla efter tecken om det är på g för jag orkar inte längre.
Men då fick vi givetvis en student!
Dom har precis bytt lokaler så C sprang iväg och gjorde annat..( Cfrågade om det var ok, men jag ville ju inte säga nej framför studenten, snäll och dum som man är)
Studenten stack fel i fingret och var sådär duktig och frågvis som bara studenter är.
Kände mig inte på humör för att sitta där och prata pedagogiskt om hur jag mår, hur graviditeten har vart, hur jag vill att förlossningen ska vara och samtidigt satt hon och fjantade sig med Leia.
När hon skulle mäta magen knackade vaktmästaren på och skulle sätta upp tavlor, och barnmorskorna skulle stå där och kolla om det var rakt och om det blev bra osv...GÖR ALLT KLART SÅ JAG KOMMER HEM!
Hon kommer säkert att bli en skitbra barnmorska, men sätt inte en student på en vresig, höggravid tjej som inte har någon stubin =)
Allt såg bra ut iaf men jag blev inge klokare. Ställde mig i duschen och var vansinnig när jag kom hem hehe..

Kisse och Leia åkte till fiket med Roffe, Milla o Mattias så jag fick lite tid själv och passade på att fixa tvätten och kolla på ett avsnitt av Akuten.

Nu är det dags för Leia att hamna i säng och vi ska kolla på lite möbler som ska beställas.

Bilder från förra hösten får avsluta..



1 kommentar: