tisdag 5 februari 2013

Ända

Åter en dag till ända.

Var en ganska lugn o skön förmiddag,  mamma var gullig och tog barnen medans jag handlade. Leia dras fortfarande med hemsk hosta så jag vill inte att hon smittar nån. Plus att halva byn verkar vara magsjuka och ha influensan.
Så nu blir det isolering framöver.

Eft maten kom ewa och tog barnen och vi åkte till säs och lämnade dosan.
Sen blev det en snabbis till jobbet för utvecklingsamtal.
Dom ville reka lite hur jag tänker om framtiden.  Har bestämt att det inte blir jobb innan sommaren iallafall.  Efter Noomis op ska vi ta igen förlorad tid, njuta av huset, njuta av Noomi på ett annat sätt..och bara koppla av hoppas jag.
Sen får vi se hur det blir framöver. Inte ultimat att pendla 8 mil om dagen med 2 småbarn hemma.
Vill verkligen inte jobba bort deras uppväxt och det sa jag också. Och att jag inte hade bytt jobb om jag visste att jag var gravid.  Var ju i 3-4 veckan när jag började..
Men samtidigt måste kulorna in på nåt sätt. Inte lätt det där!

Nu ligger jag i sängen och precis som igår tänkte jag sova, Noomi vaknade som en klocka igår vid 22 som jag trodde och jag tror inte hon överraskar idag :)
Men denna natten kan bara bli bättre än föregående.  Leia hostade,Noomi vaknade osv osv. Undra hur min ekg kurva såg ut då hehe..

Natti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar