torsdag 14 februari 2013

Alla ♡ dag


God morgon!

Alla ♡ dag idag, en dag som vi inte direkt firar men som ändå är lite speciell och man är lite extra snälla :)

Det gick bra igår, det var som jag trodde en läckande klaff. Han kunde inte riktigt se vad det berodde på hos mig men mest troligt att fästet till klaffen har skadats och då blir klaffen lite slapp och blodet strömmar tillbaka.
Jag kan börja med beta blockare för att slippa hjärtklappningarna men tror jag hoppar det som det känns nu.

Läckande mitralisklaff, mitralisinsufficiens, är mindre vanligt än aortastenos. Det är främst yngre personer som kan få sjukdomen, som förekommer lika ofta hos män som hos kvinnor.Att mitralisklaffen läcker kan ha flera orsaker. Den vanligaste orsaken är att läckaget beror på försämrad sammandragningsförmåga i vänster kammare, som har förstorats, och att de båda mitralisklaffsegeln har dragits isär.När vänster kammare drar ihop sig kommer inte allt blod ut i stora kroppspulsådern utan en del förs istället genom den läckande klaffen tillbaka till vänster förmak, som då tänjs ut och förstoras. Trycket stiger i lungan med ökad andfåddhet som följd.

Idag vet jag inte vad vi ska hitta på, ska försöka komma ut med Leia sen iallafall och kanske baka nåt.

Jag är inne i en period där allt känns tråkigt och grått och är tröttare än tröttast.
Vill att nåt kul ska hända nu. Alla dessa grejer det senaste har sugit musten ur mig.

Hoppas ni får en mysig dag ♡

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar