söndag 26 augusti 2012

förberedelser

Ja, det kan man säga.

Vi ska ta över mitt föräldrahem för er som inte vet. Det har väl vart bestämt rätt så länge men inte när det ska ske då endel praktiska saker måste klaffa, så som syrrans boende och mamma o pappas såklart.
Men nu hittade mamma o pappa en lägenhet som kändes bra så allt har gått väääldigt fort. Allt har blivit klart på en vecka ungefär.

Lägenheten är uppsagd och den har vi till slutet på November men vi börjar väl flytta in allt lite tidigare.
Redan nu har vi kört upp saker som vi inte använder, typ sommarskor, vinterkläder och en massa inredningssaker som jag har samlat på mig =)

Väldigt skönt att vi kan göra på detta viset för en liten bebis kommer ju kika ut ganska snart.
Så vi har bara allt som vi använder just nu att flytta när det är dags.

Idag har vi börjat riva tapet i det som ska bli Leias rum, jag får verkligen sota för alla jävla klistermärken och posters man har haft på väggar och dörrar! Fan va svårt det är att få väck..

Kisse är uppe nu och slipar och spacklar och nu i dagarna börjar vi tapetsera och sen är det dags för bebisens rum.
Målet är att alla sovrum ska vara klara när vi flyttar in, och det är väl iofs det som vi ska renovera för allt annat är nygjort.

Just nu känns det lite stressande att leva i lådor och hålla på att greja och dona men jag vill inte och kommer säkert inte hinna med det när bebisen kommer så vi får stå ut med att det blir lite jobbigt nu =)
Känner att inte Leia får glömmas bort mitt i allt heller, med flytt och syskon och allt som blir. Det kommer nog bli lite konstigt och jobbigt för henne.

I det stora hela så känns det fantastiskt bra, fint på nåt sätt att flytta tillbaka med min familj och låta våra barn växa upp där.
Och skönt för mamma, pappa o syrran att huset "går vidare" till nån i familjen.

Nu ska jag fortsätta med min kålpudding och kolla tapeter.

Hej hopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar