söndag 6 maj 2012

Suprise!

Suprise, suprise här är jag!

Oj, oj nu är det längesedan. Dåligt av mig men jag får skylla på tidsbrist =)

Mycket har hänt den senaste tiden.

Kisse har fyllt 30 år, den dagen firades på Bjertorps slott i lyx o färd.

Leia har fyllt 3 år, fattar verkligen inte hur fort tiden kan gå. Hon är verkligen helt underbar nu och lätt att handskas med om man kan utrycka sig så =)

Har hänt en massa saker men jag har inte tid med en novell ikväll.

Och jag är ju gravid och Leia ska därmed bli storasyster!

Kan dra lite kort hur det "gick till" Var på gyn i U-hamn i slutet på Januari. Där gjordes tester, ultraljud på äggstockarna mm, och vi pratade om min PMS som jag faktiskt var där för.
Ingen mer konstigt med det, han skrev ut p-ring och hormonprover skulle göras på nästa mens 3:e dag.
Mensen kom inte, trodde det hade med stress att göra och nya rutiner iom det nya jobbet.
Jag fick magkatarr, dom trodde att det var magsår. Jag var skittrött och det sa läkaren var D-vitaminbrist.
Tiden gick och jag började må bättre men blev lite "pluffsig" Köpte en detoxkur för skitmycket pengar. Undvek kolhydrater och laktos. Inget hände....
En dag såg jag att brösten var väldigt ådriga och konstiga.
Köpte ett gravtest för att bevisa för mig själv att jag verkligen inte var gravid. Men det var jag.
Direkt efter testet och hela den dagen kände jag bara att "det" ska bort!
Hela livet rasade på 3 minuter. Jag hade precis bytt jobb, skulle jag få vara kvar?
Nä, det skulle bara bort.

Men dagen därpå var känslorna annorlunda, jag grät av bara tanken på abort och fick en akuttid i U-hamn dagen därpå.
Då var jag gravid i v 15+2.
Jag hade alltså gått mer än 3 månader redan och allt såg fint ut.
När jag var i U-hamn den dagen i Januari så var jag bara gravid i 4 dagar, annars hade han sett det redan då hehe..

Samma eftermiddag åkte jag till jobbet och berättade för dom. Dom skrattade mest åt mig och åt alla dieter jag hade genomlidit och att det var en helt naturlig sak som hade orsakat allt.

I veckan har vi vart på inskrivning, typ 10 veckor för sent =)

Nu känns det bra, men jag eller vi hade nog gärna sett att vi hade ett hus innan nr 2 kommer så det känns lite stressande. Och det hjälper inte att folk säger att "det löser sig" "Ni får ju plats ett bra tag med den lille"
Det är helt klart mer krävande att flytta och renovera med 2 barn, därför hade jag velat ha allt ordnat för mig.

Nu är jag inne i v 18 och större och större blir jag men det är bara mysigt och härligt att få vara gravid över sommaren. Skönt att slippa halka och stora vinterjackor.

Det får räcka för idag, slänger in lite bilder från den senaste tiden istället















Fattar inte men det gick inte att skriva över alla bilder, men det är bla bilder från slottet, vårdagar, Leias 3 årsdag, premiärturen på nya cykeln m.m



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar