måndag 7 maj 2012

Måndagsgörat

Då var Måndagen snart över och dags att påbörja en ny arbetsvecka.

Leia kickade igång dagen vid 5 halv 6, satte på tvn åt henne och gick och la mig igen men sen vaknade vi båda i sängen vid halv 9 när Kisse ringde. Gött med sovmorgon!

Sen kom pappa hit och tog en fika med oss och sa att han hade fått klartecken av läkaren att börja jobba igen. Så nu är hans glidarliv över hehe..
Efter det tog vi en promenad (knappt så det räknas) och en sväng förbi affären.

Sen lagade vi lite lunch jag och Leia, tomatsoppa med färskpasta och vitlöksbröd.
Efter maten var det dags för samtal uppe på dagis.
Var väl som ungefär som väntat, att hon gör 1000 saker samtidigt där uppe också och att hon har svårt för att sitta still vid samlingar.
Och att hon är fullkomligt vansinnig när jag lämnar henne den sena tiden när jag börjar 12. Det är ingen ide att försöka ta henne sa hon för hon slåss och sparkas och är jättearg.
Känns inget vidare men det blir nog bättre till hösten när hon börjar med dom stora barnen.

Nu på kvällen har jag jagat klädtjuvar haha, blir så arg! Missade regnr:et första gången jag åkte förbi dom så jag drog efter dom men det gick för fort så jag avvek..
Men jag hoppas att dom jävla idioterna åker fast, men dom är säkert utanför Sverige redan.

Sen har vi ju vart på husvisning också, jättefint hus om man tittar fort.
Bedrövligt mycket att göra om man tittar noga. Lite villa villerkulla kanske.
Nyrenoverad hall och ny ytterdörr vart det, MEN dom har inte slipat bort spacklet under tapeten, dörren var fuktskadad på utsidan och hela fasaden måste målas om för det har nog vart en 3 åring som har gjort det jobbet. Plus att det var risk för radon, takbyte behövdes snart, fukt i källaren, nytt kök behövs. Listan kan göras lååååååång.

Nu har jag gjort mina foglossningsövningar med hjälp av Kisse. Är så glad för honom nu! Han har dammsugit, torkat golven, fixat glass med jordgubbar, gett mig fotmassage och bara finns här nu.
Får njuta av det en vecka till för sen ska han snittas upp igen och bli soffliggandes =(


Jag blir så arg och frustrerad över att kroppen redan säger ifrån. Jag flåsar som en brud på 150 kilo och ryggen och fogarna värker redan. Och jag har 22 veckor kvar...

Olle sa att jag kan räkna med kryckor denna gången om jag inte tar det lugnt ,så det är bara att försöka.
MEN jag gillar inte att inte kunna göra allt somvanligt, typ på jobbet. Att man blir en svagare länk som andra får ta hänsyn till.

Nu: Ola-Conny och MORGAN!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar