söndag 12 januari 2014

Vänder det?

Vilken tur vi har haft med våra barn hittills. Jag har vab:at med Leia två gånger och då hade hon ont i öronen och den andra gången urinvägsinfektion.  Annars har hon kanske varit förkyld ordentligt 2 gånger på 5 år fast då på helgen bara.
Vattkoppor fick hon på sin treårsdag när vi var lediga.
Noomi har aldrig varit sjuk än.
Sen läser man om dom stackarna som är sjuka var och varannan vecka, jobbigt för både barn och föräldrar :(

Jag kan inte låta bli att undra om det är genetiskt hur ofta man blir sjuk.
Jag var nästan aldrig sjuk när jag var liten och inte nu heller.
Fröknarna på dagis sa att det finns dom barn som aldrig blir magsjuka medans vissa åker på det varje gång det går.
Peppar, peppar säger jag! Jag hoppas att det fortsätter såhär.

Nu är Kisse och Leia ute med Ines i spöregnet, Noomi sover och jag ska snart börja med maten.

I eftermiddag ska vi till bibblan på julgransplundring. Dom skulle ha fiskdamm och lite annat skoj för barnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar