tisdag 14 januari 2014

Sitt

Idag var vi på dagis 10-12 så det fick bli en timmas vila för Noomi innan.
När vi kom var det fruktstund och då sitter alla barnen på en stor matta. Noomi har redan snappat upp det och sätter sig ner, för att några minuter senare studsa upp med myror i brallan.
Nu övar vi lite hemma också så igår fick hon sitta på pallen när vi borstade tänderna.

Efter frukten gick vi ut och det snöade som fasen men det gick bra ändå. Stackars barnen som knappt kan röra sig i alla kläder men dom lyckas ändå ta sig framåt.

Sen var det dags för mat och Noomi är ju rätt känd för att kasta tallriken när hon har tröttnat, hon gjorde några försök fast jag var snabbare. Det var pasta och korv så det gick ju fint att äta själv.
Leia var överlycklig över att få äta på dagis och hade ätit två portioner.

Nu sover hon för andra gången och jag har städat av och gjort en pastagratäng.

Tack för alla snälla kommentarer om min nya frilla! Jag ska aldrig försöka spara ut till långt hår igen för det slutar alltid med att jag ser ut som Sirpa-Lisa med tråkiga peser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar