tisdag 26 november 2013

180:-

God kväll.

Jäklar vad kallt det är! Har inte riktigt vant mig än men det är helt klart mysigare nu.

Idag har vi pysslat lite och övat på klockan och skriva ord. Går faktiskt väldigt bra, klockan är lite klurig men vi har köpt en klocka i plast i julklapp med avtagbara siffror och visare som förhoppningsvis ska gå bra att lära sig med. Just nu tränar vi i en app men det blir inte riktigt bra.

Fick brev från f-kassan idag, jag hade tydligen inga vanliga dagar kvar från den 19:e November utan bara lägstanivådagar. Suck säger jag!
Deras sida är ju så krånglig och datorn "säger inte ifrån" om valet man har knappat in inte går. Man borde bara kunna se ens egna dagar och inte totalt antal dagar på sin sida.
Nä, då får man hem ett brev, sen får man sitta i telefonkö osv..
Så nu är det bara att se glad ut och få 180:- - skatt om dagen fram till jag börjar jobba. Det som blir kvar är väl vad man vanligtvis får i timmen när man jobbar haha..
Vi har dagar kvar men dom är låsta på Kisse. Anledningen att inte han är pappaledig är just det att han har dubbelt så hög lön som mig.
Tycker det är konstigt för jag tog ut 5 dagar i veckan med Leia också och var hemma lika länge och då blev det dagar över.
Ja, ja allt löser sig. Längtar redan till min första hela lön i Mars.

Nu nattar jag Leia och sen ska jag slänga mig i soffan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar