onsdag 28 maj 2014

Flyt

Då var denna arbetsveckan avklarad, lite lagom med 2 kvällar och en dagtids dag.
Idag har jag tagit truckkort! Det gick bra faktiskt men jag var väldigt nervös inför teoriprovet som man skulle ha 43 av 50 rätt på, jag fick 45. Det var fasen värre än att skriva upp för bil då vi fick så kort tid på oss inför detta men det gick ju vägen ändå.

Tänker ofta på hur bra vi har det på alla plan nu om man jämför och spolar tillbaka i tiden.
Den senaste tiden har vi verkligen haft flyt med Noomis hälsa, mitt nya jobb, Kisses nya tjänst, huset, alla nära och kära är friska osv.
Det är nästan så man väntar på en käftsmäll, att krocka med en älg, någon närstående blir sjuk osv. osv.
Jag vågar inte riktigt slappna av och det tror jag inte att man ska göra helt heller för då uppskattar man inte saker lika väl. Sen hade det varit skönt om man kunde slappna av liiiite mer och inte vänta på en katastrof för att man har det så bra.
Jag har också kommit under fund med att jag gärna bär på andras bördor, eller rättare sagt tänker väldigt mycket på andras problem så det blir jobbigt. Det behöver inte vara någon jag känner ens utan någon jag bara hört om.
Jag är med i en grupp på Fb som är för föräldrar med hjärtsjuka barn, jag var tvungen att dölja gruppen så jag själv kan välja när jag vill och orkar läsa. Var det någon som hade extra jobbigt så kunde jag grubbla och tänka på det hela tiden så det tog bort min glädje.
Det kallas för empati antar jag men jag kanske måste stänga av ibland så jag själv inte deppar ihop.

Till något roligt, imorgon ska jag tatuera mig all day long! Min nuvarande ska fyllas i och några grejer ska läggas till.
Och till något ännu roligare! I förrgår fick J o C sin pojke och M sin lillebror, en STOR och söt Lucas :)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar