onsdag 26 mars 2014

Högläge

Här ligger jag och det är inte lätt när man heter Rebecka att ligga still mitt på dagen.
Igår var jag på vc och träffade samma läkare som i Fredags. Hon tänkte nog inte gjort så mycket men bad en kollega kolla och då jävlar hände det saker!
Ta snabbsänka, kolla blodvärdet, det o det prover, remiss till röntgen m.m
Proverna visade på infektion så det stämde ju men röntgen visade inte på ben eller ledskador. Dom frågade flera gånger om jag verkligen inte har trillat eller slagit mig.
Sjukskrivning 7-10 dagar med högläge så får vi se vad som händer.
Dag 6 med penicillin och ingen förbättring..

Barnen är på dagis så jag verkligen kan ta det lugnt och det var roligt för dom att komma dit då det var typ 2 veckor sen sist.

Jag har äntligen hittat en vårjacka till Noomi och lite kläder till mig.
Jag blir lite små-snål när en tröja kostar över 250:-, köper hellre fler hehe..
Men idag har jag unnat mig, går ju an nu när man snart går upp i lön :)

Har även börjat klura på presenter till Leia, hon fyller ju 5 den 27/4.
Det vi har kommit på är en större cykel och uteleksaker.
Hon gillar att gräva, gegga o leka i sanden så vi funderar på en sandlåda.
Vi har några veckor på oss som tur är.

Blogger strular så det stämmer inte så bra med tiderna..

Men nu kan jag ju uppdatera om att ungarna blev jätteglada när jag kom till dagis, och sen gjorde vi våfflor hos mamma och pappa.

Lite nytt från den senaste tiden och lite gammalt som fått nya platser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar