lördag 15 mars 2014

104

Vilken kul dag det blev!
Leia har lekt med Molly sen i förmiddags och jag har mest lullat runt, myst med barnen, lagat mat, pysslat, bakat silviakaka, fikat med Carro osv.
I eftermiddags när kisse o Leia var på innebandy åkte jag o Noomi till mamma och pappa och käkade paj och myste.

Nu har vi ätit kycklingenchiladas med massa grönsaker och salsa.

Igår ringde en läkare från vc för att prata om provsvaren.
Under 8 år som detta har pågått har jag haft säkert 10 läkare.
Igår hände det, jag fick en bra som tänker gå till botten med detta!
Nu hade jag lågt blodvärde igen, låg på 104 nu o 125 i November.
Han skulle prata med en kollega och dom skulle diskutera vad som ska göras.
Han sa att jag inte skulle börja med järntabletter nu för då blir ju värdet bra och missvisande.
Precis så jag har tänkt varje gång det har varit dåligt och jag har blivit ordinerad tabletter och efter en månad är värdet bra, surprise, surprise att det blir bra av tabletter! Så istället vill han ta reda på VARFÖR det blir såhär.
Men han vågar inte låta mig gå mycket lägre ner så vi får väl se vad som händer.

Nu ska jag frossa i silviakaka, choklad och påskmust!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar