lördag 28 september 2013

Dejt

Efter en fartfylld dag igår med allt från chokladbollsbak o kolasnittsbak lämnade vi barnen hos mamma o pappa o Ines hos Ewa o Tomas och åkte till stan.
Det var dags för våran efterlängtade dejt men nästan alla favoritrestauranger var fullbokade så vi fick bord på Grekiska tavernan.
Vi strosade runt på marknaden en stund först och gick till Åhléns och köpte overall till Noomi och prinsesstrosor till Leia.

Maten var inte så bra, kände mig som Gordon haha fast jag klagar aldrig till personalen.
Till förrätt åt jag friterad feta som låg på isbergssallad (!) ..väldigt ogrekiskt.
Till varmrätt åt vi mixed grill med bla kycklingspett o kalvbollar. Till det var det en pytteklick tsatziki och klyftpotatisar som smakade som dom hade legat i en kall ugn över natten och ISBERGSALLAD till.
Sen tänkte vi bowlat men det var fullt haha så vi luffade runt en stund och sen gick vi in på en kinakrog och käkade friterad banan med glass och det var kanon!
Vid 21 började bion, vi såg den nya med bla Justin Timberlake och den var också kanon!
Det var så skönt att vara bara vi igår, hemma är vi mamma o pappa men igår var vi liksom Becka o Kisse.

Idag hämtade vi ungarna tidigt och sen har vi fixat med fyllningar till tårtan och lagt i dom.

Efter lunchen gick vi ut i skogen och plockade löv till en krans som jag knåoade ihop fast jag fick gå tillbaka och hämta mer, gick åt 2 plastkassar..

Nu har vi käkat frallor som jag bakade innan, snabba frallor kallas dom och det var sant.
Superlätta att göra och jag la till lite grövre mjöl och penslade med ägg och la på vallmofrön. Gottigott!

Nu sover kidsen och vi ska se klart en film.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar