måndag 2 december 2013

Jullov

Idag började vi vårat jullov. Det var riktigt gott att slippa stressa barnen på morgonen, skrapa rutorna och ta av o på kläder 40 gånger :)

När Noomi sov tog vi fram en bok som man övar siffror i som Leia fick av mamma o pappa för ett tag sen. Det var olika grejer som skulle lösas och räknas på varje sida. Gick riktigt bra, fast hon är lite som mig och slarvar och suckar när hon inte är koncentrerad.
Jag gjorde ett försök till flätade pappershjärtan men det gick sådär, måste hitta en bättre mall.

Plockade fram tomtarna igår, jag avskyr plotter och prydnadssaker men det är rätt kul att gå bananas en månad om året och ungarna älskar det. Noomi tycker att tomtarna som gungar är roliga att titta på.

Annars har vi mest myst hela dagen.
Ska börja planera julbordet till julafton nu i veckan tänkte jag annars har vi inga planer tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar