onsdag 9 oktober 2013

Fisk

Igår fick jag hem en ny burk med D vitamin. Jag åt hela förra och förr förra höst/vintern och har faktiskt varit piggare och knappt sjuk.

Det har på senare tid kommit nya rekommendationer och hur viktigt det faktiskt är.
Det ska bla vara bra mot depression, cancerförebyggande, bra för hjärtat,  hjälper immunförsvaret och motverkar förkylningar, förbättrar eksem, mildar ms, minskar pollenproblem och ger starka ben m.m
Nu äter jag väldigt starka med 2000IE och det är inte dumt för dom som säljs på apoteket innehåller inte tillräckligt.
Jag köpte mina på nätet.

Nu har jag förberett maten och idag blir det torsk med äggsås, var längesen så det ska bli gott!

Igår började Kisse jobba heltid igen så nu är det verkligen full fräs på dagarna.
Sotarn var här igår också och det blev eldningsförbud på kaminen, ingen surprise direkt så det får bli en investering innan vintern. Annars kommer aldrig huset upp i 20 grader.
Ska fixa en service på värmepannan också och se om det kan påverka effektiviteten.
Snart hämta Leia!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar