onsdag 26 juni 2013

Måla måla liten....

Dagen har varit bra, mamma var gullig och passade barnen medans jag handlade. Gott att kunna bära hem det man behöver!

Leia hjälpte mig med maten, vi ska försöka få in mer grönt i maten och hon ska försöka smaka på allt som bjuds. Hon äter nämligen som en myra.
Så nu har hon en utmaning där hon ska äta bra varje dag och smaka på 10 olika frukter o grönsaker och då får hon en studsmatta.
Men den är långt borta än...
Idag blev det färsk pasta som vi blandade ihop med en sås gjord på rökt kalkon, sambal, mixade soltorkade tomater, färska tomater, vitlök, lite spenat, paprika, broccoli och mellangrädde.
Sen slängde vi på hackad mozzarella innan ugnen.
Leia smakade när hon hackade med ratade det färdiga resultatet.
Jag tycker att det blev gott!

Vi har hunnit med kaffe hos pappa också, han hade gjort jättegod rabarberpaj häromdagen som vi slukade i oss.

Sen har jag målat grinden, en strykning kvar!
M har varit här på kaffe också, trevligt trevligt.

Vid 18 ringde Solveig! Allt var kanon som vi redan hade hört rykten om. Kalket var nästan för högt så vi ska göra ett nytt test så kanske hon kan sluta med dropparna (hon får 2 om dagen)
Så imorgon ska jag kolla med vc i Tranemo om dom kan lösa prov eller om vi måste åka till stan för det.
Solveig ville ses i sommar men det vill inte vi så hon hör av sig v 38 :)
Det är nog mest för forskningens skull hon vill ses för allt är ju bra.
Men vi åker inte gärna 22 mil för det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar