fredag 25 juli 2014

Östendal

Dålig uppdatering nu igen..

Det blev en tripp till stugan i Tibro, där har jag inte varit på 5 år och jag minns inte när jag sov där senast.

Vi var där en del på somrarna när Farmor levde och fortfarande var frisk.
Jag har så många minnen därifrån och kommer till och med hur det luktade när vi sov i tältet och hur det lät runt om.
Eller granntanten Ingeborg som levde med sin halvgalna hund och hönor.
På morgonen var det standard med rostad barkis, prästost och apelsinmarmelad 😀
Jag hade ju världens bästa farmor också som pillade bort gulan åt mig i äggen.
På morgonen och kvällen stod vi ute på trappen och borstade tänderna. När man skulle kissa var man alltid orolig att bli stucken av något på dasset.

Det är lite trist när man ser hur det förändras, blomsterlandet och potatislandet är en gräsåker nu, grusgången är nästan borta.
Blomsterlandet var det finaste jag hade sett med perfekta gångar och massa fina blommor.
Men jag får väl lära mig att allt inte kan vara som förr föralltid.
Är så glad att Leia fick träffa Farmor även om hon inte kommer ihåg det.


Dom senaste dagarna har varit jäkligt lugna då det knappt har gått att vara ute. Igår åkte vi o badade på eftermiddagen annars satt vi mest inne.
Idag har vi handlat till grillningen imorgon och nu har jag oljat in trappan på framsidan. Det behövdes verkligen och bra blev det !



























posted from Bloggeroid

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar